Waarom worden de kerstkaarten steeds later verstuurd ?

Enkele jaren terug kreeg men de kerstkaarten veel eerder dan nu tegenwoordig Maar men is nu tegenwoordig wel veel eerder begonnen met de kerstversieringen!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
1.4K

Het beste antwoord

Ik denk ook dat het vooral aan de mensen ligt. De mens van tegenwoordig steld steeds meer dingen uit, dus ook de kerstkaarten. Vaak is het van het kan nog wel want we hebben het druk om het zelf gezellig te maken in huis. En daarbij komt denk ik de kerstkaart op de laatste plaats te staan met de voorbereidingen en het bezig zijn met kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat komt omdat de Post alles beter kan afwerken, dus bijna alles wordt in 48 uur verwerkt, vroeger was dat twee weken, nu meestal 48 uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja? Dus zouden de kerstkaarten als bewering klopt dan tegenwoordig juist niet eerder moeten aankomen ipv later??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen doen ze later op de post, omdat ze meer vertrouwen erin hebben dat ze binnen deze 48 uur zijn verwerkt, denk ik dat hij bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Limburg, ja dat bedoel ik... @C4th... zie Limburg...
Ik denk dat de kerstkaarten best wel op tijd verstuurd worden maar behoorlijk vertraagd worden bij TPG. Het is in ieder geval niet meer zo als bij de PTT: 's avonds voor zeven in de brievenbus...., volgende dag bezorgd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het belang om iemand een 'gelukkige kerst' te wensen steeds minder belangrijk wordt gezien dan een gelukkig nieuwjaar. Kerstmis is voor veel mensen een religieus feest, en daar hebben steeds minder mensen wat mee. Een gelukkig nieuwjaar kan je ook na de kerst verzenden. (Ik stuur kaarten ook na de kerst)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik stuur ze eigenlijk altijd te laat.
Denk er altijd wel op tijd aan maar kom er nooit aan toe om zer te versturen.
En ik denk dat dat bij veel mensen het geval is, te druk om ze op tijd te versturen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerstkaarten worden eerst met veel moeite gemaakt en dan verstuurd.