Wat bedoelt men als men mij een inspirerend 2013 toewenst?

Het lijkt wel een modetrend, maar in heel veel nieuwsbrieven, kerstkaarten, etc. wordt mij een inspirerend 2013 toegewenst. Wat moet ik me daar concreet bij voorstellen?

11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dan bedoelt men heeeeeeel veel, zie onderstaand.

Betekenis van inspirerend:
1) Aandrift 2) Aanblazing 3) Bezieling 4) Dichtader 5) Dichtvuur 6) Goddelijke ingeving 7) Gevoeglijk 8) Inademing 9) Inval 10) Inspraak 11) Ingeving 12) Inblazing 13) Inademing v. lucht 14) Levenwekkende kracht 15) Muze
http://www.encyclo.nl/begrip/inspiratie

Als ik daar dan een paar uithaal, bijvoorbeeld nummer:
3 "bezieling", dan wenst men je animus, aanmoediging, aanblazing, aandrift, animo, bevlogenheid, bezieldheid, begeestering, elan, enthousiasme, gloed, gemoedsaandoening, geestdrift, hartstochtelijkheid, hartstocht, instinct, ingeving, ingeschapen neiging, impuls, inspiratie, innerlijke aandrift, levenwekkende kracht toe.
http://www.encyclo.nl/begrip/bezieling

8 "inademing": men wenst je in 2013 adem, ademtocht, aspiratie, ademhaling, inspiratie, inhalatie en opneming van lucht toe.
Mijn vrije interpretatie: blijf ademen in 2013.
http://www.encyclo.nl/begrip/Inademing

11 "ingeving" dan is de wens: aanblazing, bezieling, gevoeglijk, idee, intuïtie, inval, inspraak, inspiratie, uitvinding, voorgevoel.
http://www.encyclo.nl/begrip/ingeving

Ik zal het bij deze 3 wenswoorden laten.... *grinnik*
Toegegeven: het zijn allemaal woorden, net als gelukkig nieuwjaar, de beste wensen etc. Holle frasen, wat bij mekaar gegooide letters....
Concreet denk ik, dat de intentie van / het gevoel achter de woorden, zowel van gever als van ontvanger, de betekenis eraan geeft.
Het is aan jou, wat jij concreet wilt lezen/voelen/ervaren: maak er wat moois van in 2013 ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
+ Dank je! Jij ook natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!
bamibal
11 jaar geleden
Nou, iedereen dan alsnog een dichtaderig en luchtopnemend 2013 gewenst!

Andere antwoorden (1)

Dat zegt inderdaad weinig of niets.
Het is een modeterm.

INSPIREREN
1) Aansporen 2) Animeren 3) Aanblazen 4) Aanmoedigen 5) Bezielen 6) Drijven 7) Inblazen 8) Ingeven 9) Inboezemen 10) In geestdrift brengen 11) Overtuigend aansporen

Inspiratie:
Idee, in de betekenis ingeving, inval;

Het wordt te pas en te onpas gebruikt.
Een blad als de Happinez zou inspirerend werken op je mindfulness gevoelens.....
Maar een haaktijdschrift kan je inspireren tot leuke haakwerkjes.

Het is blijkbaar belangrijk dat je inspirerend bezig bent, maar het is niet duidelijk of dat voor je zelf moet zijn of naar anderen toe. Het is niet duidelijk of men je veel inspiratie toewenst voor leuke creatieve ideeën. Of misschien wenst men je toe dat je enthousiast wordt over iets..............wat dan ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bamibal
11 jaar geleden
+. Ik heb in 2013 liever geluk dan inspiratie.
Pieter2011
11 jaar geleden
Moge geluk jouw inspiratiebron zijn in het nieuwe jaar... ;) Ach, al die termen zeggen zo weinig... Wat moet je je voorstellen bij een 'fijn' jaar? Of bij een 'gelukkig' jaar? Ik stuur iedereen altijd 'de allerbeste wensen', en dan mag de ontvanger zelf invullen hoe hij/zij dat voor zich ziet...
bamibal
11 jaar geleden
Da's ook handig ja. Dat je zelf mag kiezen...