Wat is de bedoeling achter bepaalde "thema"-dagen?

Ik hoorde vanmorgen op de radio dat het vandaag internationale CAPSLOCKDAY is. Uit mijn hoofd is het volgende week Comic Sans day.
Wat is de bedoeling achter die dagen?
Ik kan me niet voorstellen dat iemand vandaag al zijn/haar teksten in hoofdletters aanlevert (bij mij zouden ze een enkeltje prullenbak krijgen).

Bij dagen als moederdag, vaderdag, Valentijnsdag e.d. kan ik nog wel begrijpen dat er een hele commercie achter zit, maar die kan ik ook niet vinden in dit soort dagen. Dus wat hebben deze dagen voor zin?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Capslockday is een grap.
Inmiddels hebben ze zelfs een eigen website.
http://capslockday.com/

Maar er zijn twee officiele capslockdagen: ook 22 oktober.
(October 22 is seen as the more significant of the two however.)

Volgens de oprichter Derek Arnold, is de dag bedoeld om aandacht te vragen voor al die kleinzielige, domme tiepjes, die hele lappen tekst op internet zetten zonder enig leesteken.

Dus wordt iedereen die dag opgeroepen om zich ook als een schreeuwerige "n00b" te gedragen en alles te typen in hoofdletters, zonder enig leesteken.

http://thenextweb.com/socialmedia/2010/10/22/today-is-international-caps-lock-day-but-what-is-it/

Toegevoegd na 2 minuten:
Gisteren was het trouwens "Sun Glasses Day"
en vandaag Insurance Awareness Day
volgens het lijstje wat ik heb:

http://holidayinsights.com/moreholidays/june.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan hebben we ook deze nog: Feesten kalender 2012
Feest / viering van donderdag 28 juni 2012: Dag van de constitutie (Oekraïne) ⇒
Vidov dan (Servië) ⇒
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je. Eindelijk een reden.
+

Andere antwoorden (2)

Iedereen kan een internationale dag ergens over uitroepen. Er is nergens vastgelegd welke dagen internationale dagen van iets zijn. De enige zin die het heeft is dat je op die manier een onderwerp onder de aandacht kan brengen, bij degenen die daarop reageren.

Bij deze roep ik 29 februari tot "Internationale Goeievraagdag"uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, maar waarom zou je een Capslock onder de aandacht willen brengen? Bij mijn weten irriteert men zich vaak aan mensen die overmatig met de capslock werken.
Dat wordt bedacht door één of andere CEO, die op die manier zijn meer dan riante salaris waar probeert te maken, voor mij is het de onbenulligheid ten top!