Wat gebeurt er met de post uit ontplofte brievenbussen door vuurwerk?

Elk jaar is het hier weer raak, maar wat gebeurt er nadat de brievenbus kapot gegaan is? Wordt de post dan nog wel verzameld en verzonden? Of wordt hij weggegooid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

de post die weinig is beschadigd en nog leesbaar of bruikbaar is wordt verzonden, de rest wordt weggegooid.
maar voor oud en nieuw worden er maatregelen genomen en worden brievenbussen (en betaalautomaten) gesloten met een ijzeren bescherming
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Indien het adres nog leesbaar is worden de brieven gewoon bezorgd ook al zijn ze beschadigd.

Als het adres niet leesbaar is maar de afzender wel wordt de brief geretourneerd naar de afzender.

Alle andere post wordt vernietigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
PostNL heeft hiervoor een speciale afdeling om zoveel mogelijk van dit soort post bij de juiste mensen te krijgen. Ze hebben een bezorgplicht; weggooien is er dus niet bij.

Toegevoegd na 47 seconden:
Ze mogen in de post kijken om een adres of afzender proberen te achterhalen.