zijn piraten of astronautjes harder?

Ik vroeg iemand om legale rotjes die hard knallen en toen zij hij piraten.
wat is eigenlijk harder?

Toegevoegd na 20 minuten:
oja , zijn piraten eigenlijk illegaal? en heeft iemand een filmpje over dit vuurwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (3)

Piraten hebben een kleinere inhoud met kortere lont dan austronauten. De knal van de piraten is klein maar inderdaad wel harder dan de gewone astronautjes, waarschijnlijk door een explosievere soort kruid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Piraten, of Pirats zijn illegaal. Ze hebben géén lont, en vallen onder strijkerbommen, oftewel strijkers. Ze zijn te verkrijgen in Belgie, niet in Nederland. Ze knallen in principe niet veel harder dan astronauten. Piratstrijkers hebben een felle dreun, daar astronauten meer een doffe plof hebben. Daarbij is de kruitinhoud van een pirat anders dan die van de legale astronaut. In de pirat zit flashkruit, dat een hardere knal geeft en vaak ook een flits bij het ontploffen. De astronaut bevat donker kruit, of zwart kruit, dat in al het Nederlandse grond/knalvuurwerk zit. Dit kruit knalt minder hard dan het flashkruit in een pirat.

Let op! Ik raad je af om pirats af te steken, gezien hier geen lont aan zit. Je weet nooit wanneer een strijker ontploft, en daarbij weet de politie van veel knalvuurwerk vaak niet of het legaal of illegaal is.. máár strijkers kennen ze dus wél! Als je wordt gepakt ben je ze kwijt, en riskeer je een boete.

Hou het lekker bij astronauten! knalt ook prima!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb elkjaar astronauten en die zijn flut