Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

In Frankrijk is 14 juli een nationale feestdag. Op deze dag wordt de bestorming van de Bastille-gevangenis gevierd, waarmee in 1789 de Franse Revolutie begon.
Toen ik jaren geleden in Thailand was maakte ik het Loi Krathong feest mee.
Loi Kratong is het Thaise feest van het licht. Dit feest wordt op de avond van de volle maan in november gevierd.

Hier is een site: de wereldfeestenalmanak. daar kun je heel veel feesten per godsdienst en per land opzoeken.

http://www.beleven.org/feesten/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Halloween is eentje die volgens mij vooral in USA word gevierd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op 1 mei de dag van de arbeid zijn heel veel landen vrij
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel landen hebben vaak specifieke feestdagen die alleen voor dat land gelden, bijvoorbeeld onafhankelijkheidsdag. Teveel om op te noemen in ieder geval.

Een bekende feestdag die wij niet in Nederland vieren is Thanksgiving (Amerika en Canada).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel landen hebben hun eigen feestdagen. In Suriname bijvoorbeeld hebben diverse verschillende bevolkingsgroepen hun eigen feestdag waarbij het hele land vrij is.
Bijvoorbeeld: Dag van de revolutie, dag der inheemsen, Onafhankelijkheidsdag, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maria hemelvaart op 15 augustus
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Bulgarije wordt op 24 mei de dag van het Slavische schrift gevierd. Het is de feestdag van de heilige Kiril en Metodi die het schrift bedacht hebben.
Verder is 8 maart, vrouwendag, daar een feestdag.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
bid en boetedag in duitsland hoge zondag daar.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding