Wat is er zo interessant aan het huwelijk van de prins en zijn aanstaande die vandaag in londen zijn getrouwd?

Ik kan even niet op hun namen komen, maar waarom is dat zo belangrijk dat mensen op het werk daar zelfs naar kijken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

Zo vaak komt het niet voor dat er een koninklijk huwelijk plaatsvind en al helemaal niet van het Engelse koningshuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lief dat aapje echt zoooooooooo lief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het nu over Prins William ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben nu nog 1 vrijgezelle prins op voorraad (Harry).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En die lijkt me stukken gezelliger dan William
Ik denk dat het komt omdat het een modern sprookje is. Een prins, de toekomstige koning van Groot Brittannie, die met een burgermeisje trouwt! Het spreekt tot de verbeelding van vele romantische zielen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ok, een soort willem alexander eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen is Willem-Alexander een vrij saai persoon, voert niet zo hek veel uit. Prins William zit tenminste bij het leger (RAF), en z'n kleinere broertje is geloof ik ook uitgezonden geweest naar het midden-oosten.
Stuk spannender dan Willem-Alexander die al wegsprint van een plein op het moment dat een idioot wat schreeuwt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Willem Alexander doet anders heel belangrijke dingen met water management en zo... Oh ja en met het promoten van allerlei sport-evenementen.
En het is ook gewoon een sprookjes huwelijk. En zo'n huwelijk vindt niet vaak plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook al mopperen mensen vaak op hun land en op hun koningshuis, toch hebben ze vaak ook warme gevoelens voor hun land, maar die kunnen ze normaal niet kwijt. Bij het winnen van een Europa-cup of een koninklijk huwelijk kunnen ze die gevoelens even de vrije teugel laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de eerste plaats heeft zo'n huwelijk een enigszins historische waarde: Dit huwelijk zal over 100 jaar nog in de geschiedenisboekjes staan, als het ware. Het is de voortzetting van de beroemdste monarchie van het westen.
Op de tweede plaats is het de zoon van Diana Spencer, die in het huwelijk treedt. Diana is zelf haar ongeluk tegemoet gegaan met haar huwelijk met Charles. Ook werd zij op handen gedragen door het Britse volk. De mensen voelen zich nog altijd nauw verbonden met deze hele Diana-tragedie, dus is dit huwelijk ook daarom een belangrijk moment voor hen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vraag ik me ook af. Mensen, die al een nacht ervoor in een tentje gaan liggen. Alleen om twee mensen te zien waarvan de een afstamt van een gewone burger die omhoog is gevallen in een ver verleden en de ander ook een gewone burger is.

Lodewijk de 14 of de 15 de dat weet ik niet meer liet b.v. ook af en toe de (gewone) mensen, die hij het gepeupel noemde kijken als hij en zn koninklijke kliek (deftig) dineerden.

Raar uitje lijkt mij.

Kijken hoe andere mensen met een dikke geldbuidel dineren.

Misschien gooiden ze de botjes achteloos naar (het gepeupel)

Ik denk dat mensen tegen adel opkijken en daarom willen weten en zien wat deze mensen allemaal doen. In de historie is ook vaak te zien en te lezen dat burgers normen en waarden overnamen van de adel.
Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, leuk verteld!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 1 keer in Amsterdam geweest met koninginnedag. Nooit weer. Voetje voor voetje kon je lopen. Iedereen zat te duwen en sommigen zaten te mopperen, omdat het niet opschoot. Wat gezellig en wat een sfeer!!!!! Misschien als ik een halve liter alcohol naar binnen werk dan lijkt het misschien nog wat wat sfeer betreft. Maar dat lust ik niet dus dat gaat niet lukken Nooooooooooit weer
Omdat het een koninklijk huwelijk is.
In Nederland zijn al meerdere koninklijke huwelijken geweest. Waarvan die van Willem-Alexander de meest bijzondere was, omdat hij kroonprins is. Maar in Groot Brittannië is een koninklijk huwelijk sowieso al een hele bijzondere en uitzonderlijke situatie. En dan ook nog eens van een troonopvolger. Aanstaande koningen en koninginnen krijgen nu eenmaal veel aandacht.
Ook is Engeland een bekend land in deze wereld. Tegenwoordig, maar ook van oudsher al. Denk aan de middeleeuwen enzo. Dan krijgt zo'n huwelijk automatisch meer aandacht.
En tenslotte, hoe lang ik queen Elizabeth al wel het staatshoofd daar..? Mensen zijn erg toe aan vernieuwing!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel: het is historisch. Nu zal ik wel als gestoord klinken, maar ik was bij de begrafenis van Koning Boudewijn van België, de begrafenissen van prins Claus, Bernard en Koningin Juliana, Diana, prinses van Wales, de Koning-Moeder van Groot-Brittannië en de begrafenis van paus Johannes-Paulus II en daarbij bij de huwelijken van de kroonprins van België en de kroonprins van Nederland. Daarnaast was ik bij de Koninginnedagen van 1994 tot nu een stuk of 10 keer. Ook bezocht ik Dodenherdenking 1994 op de Dam en Bevrijdingsdag 1995 in Wageningen met de kranslegging van prins Bernard. Waarom? Omdat het uniek is.

Sowieso is de sfeer op de plek zelf compleet anders dan op tv.