is bevrijdingsdag ieder jaar een feestdag of is dat voortaan om de 5 jaar.

Ik wil namelijk weten of de winkels dit jaar open op bevrijdingsdag?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Dat is al jaren om de 5 jaar dus pas weer een vrije dag in 2015
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
echt niet wel een officiële feestdag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt als een bus! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@poesjelief: hoe kom je daar nou bij? Heb jij dan één van die héél zeldzame werkgevers die ieder jaar betaald vrij geven?
ronron1212
12 jaar geleden
SuzyQ dat kan wel mijn werkgever geeft wel elk jaar vrij CAO
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan het, maar zoals ik al zei: dat is zeldzaam.
ronron1212
12 jaar geleden
beste izmo
Antwoord klopt wel Dat er uitzonderingen zijn in coa's doet er niet toe
Sinds 1990 is 5 Mei, Bevrijdingsdag, een officiële nationale feestdag maar het is geen verplichte vrije dag.
In veel CAO's is vastgelegd dat er om de 5 jaar wel een vrije dag gegeven zal worden (2015, 2020,2025).

Voor het basis en voortgezet onderwijs geldt dat het school bestuur besluit of de school gesloten is op 5 mei.

Als u bij de rijksoverheid werkt bent u waar mogelijk vrij. Het hangt af van uw dienst. De overheden en semi-overheden volgens het beleid van de rijksoverheid maar mogen daarvan afwijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
dus dit jaar zijn de meeste winkels open :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb een minnaar :) jeej!