Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe houd je een roos gedurende een lange tijd onderweg in je bagage die dus alle kanten op schud e.d.

Voor valentijnsdag. Ik moet de roos wegens omstandigheden gedurende een periode van minstens 48 uur behouden. (Kan hem dezelfde dag niet kopen, de dag ervoor is zondag, dat zou dus zaterdag maken)

Zo'n roos heeft dus water nodig, maar hoe zorg ik er voor dat zo'n roos water blijft houden? Of kan het misschien wel 48h zonder? Hebben jullie misschien alternatieven? Een neppe vind ik ook zowat.. of lijken die toch nog wel best wel echt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Haal bij de bloemist een kokertje met een zachtplastic dekseltje met een gaatje. Dat is een vaasje voor 1 bloem.
Snij de onderkant van de steel van de roos schuin af. Zet hem in het met water gevulde kokertje. Zorg dat de steel ondersteund is en het kopje van de roos nergens tegen aan komt. Neem een flesje met water mee voor eventueel navullen. Of misschien nog het beste, informeer of je op je bestemming een verse roos kan kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zijn bloemisten die rozen verkopen in glazen of plastic buisjes, waar onderin water staat. Kun je hem meenemen, maar dan nog moet je hem goed rechtop houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bent u dezelfde persoon als die vorige keer wat hij iemand kon geven na een lange treinreis?! Anders kunt u misschien een roos op een station kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt watjes doordrenken met water, die vouw je om het uiteinde van de stengel en daar omheen vouw je aluminiumfolie. Heel simpel en goedkoop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt speciale waterhoudende tuutjes bij de bloemist
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding