Als Prins willem-alexander koning word, veranderen we dan koninginnedag in koningendag?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat Willem-Alexander dit zelf gaat beslissen...

Ik kan me herinneren dat Wim-Lex daar zelf een keer antwoord op heeft gegeven: nee, hij wil koninginnedag houden.

Hij heeft wel eens gezegd dat hij Koninginnedag op 30 april wil houden, net als zijn moeder voor hem gedaan heeft. Ik denk daarom dan ook dat hij de traditie boven de naamstelling zet en het gewoon 'koninginnedag' laat blijven!

Het is altijd zo geweest, en zal zo blijven.

Nee want dat is de geboortedag van koningin Juliana en ze vieren dan koningedag

Nee, we blijven koninginnedag vieren op 31 april. Alleen gaat het dan Oranjedag heten.

Ook nu is die dag al niet ter ere van onze huidige koningin Beatrix, maar van haar moeder Juliana. Ik denk dus dat Willem-Alexander dit ook zo zal houden. Hij zal het waarschijnlijk niet verplaatsen naar de verjaardag van zijn moeder Beatrix aangezien deze in januari (31-01-1938) jarig is.

Ja,en dan wordt het tevens Moolkeesjedag, want die jongen is op dezelfde datum als Moolkeesje geboren.

Nee, traditioneel wordt Koninginnedag gevierd. Dit heeft niet te maken met de huidige koning/koningin.

Nee? We hebben prinsjes dag toch ook niet veranderd in prinsesjes dag?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100