Hier staat er een van crêpepapier v oor eenmalig gebruik.
Zwarte Piet kraag crepepapier voor "eenmalig" gebruik. 2 laags crepe. Wit.
http://www.fopshop.nl/a-13787-Zwarte-Piet-kraag-crepepapier

Je kunt dit ook met een lap witte katoen doen:
Twee keer de breedte van de kraag die je wilt.
Ongeveer drie keer de lengte.
Plooien er in strijken.
Draad door het midden rijgen, draad aantrekken, stof dubbel vouwen,
lintje er aan maken om hem vast te strikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je neemt een rol wit crêpepapier, een stopnaald en een stevige draad, bijvoorbeeld een wollen draad.
Je rolt het een stukje af (NIET afknippen!) en vouwt het afgerolde deel in de breedte dubbel.
Je plooit het dubbelgevouwen deel, en rijgt daar de draad doorheen, ongeveer 2 cm van de vouw vandaan.
Dan rol je het crêpepapier een stukje verder af, en ook dat rijg je dan weer op dezelfde manier.
Zo ga je door tot de rol papier op is.
Duw het papier flink samen. Knoop de draad losjes om de hals van Piet, en verdeel de plooien, zodat je een mooie, volle kraag krijgt.

Ik heb er een tekening van gemaakt. De rode lijn is de vouwlijn. De blauwe lijn is de rijgdraad.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
De tekening is niet doorgekomen. Ik probeer hem er nog een keertje aan te hangen.