Pakjes boot no. 1 heeft nooit bestaan.
Boot 2, is een keer heen en weer geweest, maar vaarde niet lekker.
Boot 3 bleek veel te klein, omdat er inmiddels weer 1.5 miljoen kinderen bij waren gekomen.
Boot 4 heeft op de eerste reis brand gekregen en het herstel koste meer dan een nieuwe boot.
Boot 5 is na drie reizen afgekeurd door de arbo wet.
Boot 6 is 23 keer heen en weer geweest en voldeed niet meer, iets met milieueisen in de keuken( kombuis)
Boot 7kwam bijna te laat aan, hij vaarde te langzaam en op volle zee, hebben ze alles op een snellere boot moeten opverladen om nog optijd hier te zijn.
Boot 8 is weggesanneerd door geld te kort.
Boot 9 Zat verkeerde navigatie in en vaarde steeds richting Afrika, toen hebben ze boot 6 nog eenmaal laten varen.
Boot 10 , zou in Griekenland gemaakt worden, daar zijn ze nog steeds mee bezig omdat ze telkens weer staken.
Boot 11 staat klaar, maar ze willen dat we weer met guldens gaan betalen, ze vertrouwen de euro niet meer!
Boot 12 is een leenboot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, jij hebt echt heel weinig te doen, niet? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:-)
anneliez
12 jaar geleden
+ voor de creativiteit ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die worden dan geleasd.
Ze gaan daar ook met de tijd mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En boot 13 is een kleinere uitvoering van de Titanic? Plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha je bent echt geweldig

Andere antwoorden (7)

Volgens wikipedia is Pakjesboot 12 de boot waarmee sinterklaas sinds 1985 in Nederland aankomt. Er staat niet bij wat er met de voorgaande pakjesboten is gebeurd.

Ik vermoed dat ze afgekeurd zijn voor de boten-apk, of gewoon niet genoeg cadeautjes meer konden meenemen voor de alsmaar veeleisender wordende kinderen van Nederland. Wel zijn er volgens wikipedia nog een pakjesboot 13 & 14.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hetzelfde als met SintAdrie en SintBram, met pensioen.
nee ik denk dat het gewoon is dat zo de indruk gegeven wordt dat er 12 boten komen, en dat is toch wel veel voor kinderen,Bijna onvoorstelbaar veel
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Adrie van Oorschot de voorganger van Bram vd Vlugt
Hebben denk ik nooit bestaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die zijn er nooit geweest. Pakjesboot 12 is sinds 1985 de officiele boot van Sinterklaas.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Pakjesboot_12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag vanmorgen toch echt pakkjesboot 11 aankomen. Dus ze komen wel maar zijn niet altijd in beeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Piet en muis vergaan denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jacz
12 jaar geleden
getorpedeerd in de oorlog en met piet en muis vergaan inderdaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ jacz: +1
pakjesboot 12 heeft zijn naam te danken aan een misverstand. Toen de Sint aankwam in Nederland en hem werd gevraagd hoe hij naar Nederland was gekomen, antwoordde hij:"met pakjesboot 1-2". Hij bedoelde daarmee pakjesboot 1 dek 2. Eenmaal fout in het nieuws gebracht, heeft de Sint er voor gekozen om de boot dan ook maar echt 12 te noemen.