Hoe milieubewust is sinterklaas eigenlijk?

Ik vraag me dit eigenlijk af, omdat ik al de hele dag met het zinnetje "Sinterklaas het kan gewoon, een pakjesboot op groene stroom!" rond loop. En daar even geen logica in zie. Waarom het één met het ander te maken zou hebben. En waarom zou sinterklaas milieubewust zijn?

Toegevoegd na 54 seconden:
O ja...

De bewuste zin komt uit "Groene Stroomboot" van de Gebroeders Ko...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Nee, je kunt alles van Sinterklaas zeggen, maar niet dat ie milieubewust is. Inderdaad, de fijne stofuitstoot van een stoomboot is funest. Maar ook de pakjes in de schoorsteen verstoren de optimale verbranding van de HR-ketels. Op die manier wordt veel meer CO2 geproduceerd dan nodig is.
De energie, die nodig is voor het bakken van de pepernoten, daar kan een derdewereldland 4 maanden op teren.
Laten ze daar eens wat aan doen!
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Actie voeren?
kdoemee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij rijdt dan wel weer paard i.p.v scooter b.v dus dat is toch een groene actie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarbij; waar wilde je die boot dan op laten werken? Goed, je kan diesel nemen maar dat is ook niet echt klimaat neutraal te noemen. Schepen zijn al de meest effectieve transport methode per ton per liter brandstof. Dus tenzij je echt wil zingen over een nucleair aangedreven pakjesboot.......

Andere antwoorden (3)

Sinterklaas is heel milieubewust; hij heeft zelfs een vegetarische schimmel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vegetarische schimmel? Ik dacht dat schimmel altijd vegetatie was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht dat alleen planten onder vegetatie vielen. Schimmels zijn een eigen groep. En de schimmel van Sinterklaas is toch hoop ik echt vegetarisch. Lijkt me anders niet echt prettig werken voor die pieten.. met een vleesetend paard achter ze aan....
Ha, die Lezers;

Je zou eens moeten weten hoe high-tech de roetfilters op de stoomboot zijn. En kadootjes gaan natuurlijk niet in de afvoer van HR-ketels. En onze pepernoten worden tegenwoordig ook duurzaam gebakken. Ik maak me alleen af en toe wat zorgen over Amerirco's methaanuitstoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinterklaas is een echte vervuiler.Als je ziet hoeveel plastic rommel hij op één dag uitdeelt...Iemand zou de lieve man eens moeten duidelijk maken dat wat minder nog meer dan genoeg is.