Waarom zijn er nu al zwarte pieten in Nederland?

gisteren waren er pieten bij het voetbal hoe leg je dit aan kinderen die al twijfelen uit

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je kan ze vertellen dat het hulppieten zijn die al eerder met de boot naar Nederland zijn gekomen zonder Sinterklaas om te kijken of de Nederlandse kindjes wel lief zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Die Pieten zijn door Sint vooruit gestuurd om alles op orde te krijgen voor zijn verblijf. Denk aan beveiliging, huisvesting, logistiek, coordinatie, ... Als Beatrix op reis gaat is haar team ook maanden bezig met de voorbereidingen. Sinterklaas dus ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangeven dat het hulppieten zijn, die gewoon heel erg fan zijn van voetbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Werk;

Dat zijn Pieten die in het leger kwartiermakers zouden worden genoemd. Voorbereidend werk doen die, voor de grote hoofdmacht uit. Maar zo militaristisch is het bij de Sint allemaal niet geregeld hoor. Verre van dat.... [diepe zucht]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn altijd Pieten die al vooruit reizen om het huis van de Sint in orde te maken. Er moet immers nog gepoetst worden en z'n bed opgemaakt, want hij is een jaar lang niet hier geweest. Daarnaast zijn zij al druk bezig met het inpakken van de kadootjes. Dit is wat ik aan m'n dochter heb verteld, zij zag de vorige week ook al ergens een Piet lopen. (Ik balen, want ze was nog helemaal niet bezig met 5 December. Nu loopt de spanning al behoorlijk op terwijl ik het nog een paar weekjes rustig wilde houden.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat commerciele belangen blijkbaar belangrijker zijn dan de belangen van het kind en het in stand houden van een traditie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje fantaseren, je doet al jaren niets anders met Sinterklaas. Hier werd het pas echt een uitdaging toen de oudste (niet gelovige) kinderen mij hele kritische vragen gingen stellen in het bijzijn van hun jongere broertje :)
Er liggen ook al maanden pepernoten chocolade letters ed in de winkels, ook heb ik me altijd afgevraagd waarom kinderen niet vragen waarom er inpakpapier in de winkel, of erger nog onder mijn bed lag.
Kinderen denken niet zo ver door als dat wij als ouders denken, ze geloven er gewoon in. punt.
dus of je nu zegt dat deze Pieten altijd eerderkomen, of vooruit gezwommen zijn maakt allemaal niets uit.
En twijfelen hoort erbij, zodra Sinterklaas voor ze staat is alle twijfel weer verdwenen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze er vragen over stellen zijn ze te oud om voor dat soort verhaltjes. Neem je kinderen serieus en zeg dat het gehuurde knechten of verklede verkopers zijn van AH
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die zijn er het hele jaar bij het voetbal hoor, kijk maar in het eerste van Ajax.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zijn asielzoekers en die hebben niets te maken met sinterklaas
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn moeder vertelde vroeger dat die al vast vooruit kwamen..
Omdat ze nooit allemaal op de ene boot konden komen... Logisch natuurlijk..

En wij vierde 5 dec. altijd met het gezin en 'n keer met de familie (soms voor en soms na 5 dec.) en soms kwam het beter uit om het met de familie op 6 of 8 dec. te vieren. Toen vroeg ik een keer hoe dat kan omdat de Pieten dan toch alweer terug naar Spanje zijn. Mijn moeder zei toen: "Er blijven altijd 'n paar Pieten nog even achter voor mensen die het graag met de familie 'n dagje later willen vieren". Nou als kind geloof je dat gelijk als je moeder dat zegt..