Is de echte Sinterklaas dit jaar met opzet minder "katholiek"?

Sinterklaas heeft dit jaar geen kruis op zijn nieuwe boek. Ook stonden er vorig jaar kruizen op zijn "sjaal", en dit jaar staan er kleine mijters. Is dat bewust gedaan? Heeft dat met multiculti te maken?

12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je dat zèlf opgemerkt?
bamibal
12 jaar geleden
Ja, hoezo?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij opmerkelijk dat je dat soort détails opmerkt.
Ik heb de intocht ook vorig jaar en dit jaar (deels) gezien, en dat is me totaal ontgaan. Dat vind ik geinig om te constateren: hoe verschillend mensen kijken naar dingen.
Je moet mij bijvoorbeeld ook echt niet als getuige vragen, totaal hopeloos ;-)

Antwoorden (1)

Sinterklaas probeert om ook de moslimjeugd "gelovig" te krijgen. Dat lukt door het overdadig gebruik van ( christelijke ) kruizen dus niet! Vandaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
? echt waar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Waar baseer je het idee op dat "Sinterklaas" moslimjeugd probeert te bekeren en dat het weglaten van kruizen hiervoor bewust ingezet wordt als middel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoorden en dat weten ondertussen/onderhand/? heel veel mensen, niet altijd even serieus.
Zeg maar een antwoord met een knipoog.