Waar haalt Sinterklaas een paard vandaan?

Over 2 weken is het weer zover dan ga ik weer sinterklaas spelen op een basisschool in Amsterdam Zuid Oost. (Bijlmer) Voorgaande jaren ben ik of in de auto of achter op de motor gebracht, maar het lijkt me erg leuk om "gewoon" eens zoals het hoort op een paard te komen. Maar waar haal je tegenwoordig een paard vandaan, liefst zonder teveel kosten natuurlijk. Maneges zijn niet enthousiast.

Toegevoegd na 9 uur:
Sinterklaas heeft in het verleden nog wel eens op het paard gezeten dus ervaring heeft ie wel. En Sinterklaas gaat niet met zn paard langs de kinderen lopen. Veiligheid voor alles, ook voor de Sint!
PS ik weet niet hoeveel gelovigen kindjes hier kijken. Dus kick me maar als er zo teveel van hun geloof vallen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (11)

misschien moet je eens bij wat plaatselijke boeren informeren., en anders kennen ze vast wel weer boeren met een paard.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plaatselijke boeren in A'dam zuid oost :D:D:D
Boeren hebben tegenwoordig niet zo vaak paarden meer tenzij ze kinderen hebben die paardrijden. Maar dat geldt bij iedereen die 'buiten' woont met een stukje grond.
rebecca
13 jaar geleden
ow ja. ik woon in friesland tussen de boeren en zie overal paarden haha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon ook in het Friesche en hebben zelf ook paarden. Maar deze zou ik toch niet zo snel uitlenen aan een Sint ;)
Een paard wordr sowieso een dure zaak, tenzij je persoonlijk iemand kent die jou wil matsen.

Misschien ook een idee om op een hobbelpaard of zo'n stokje met een paardenhoofd aan te komen. Kunnen de kinders vast wel om lachen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk niet dat ze er om kunnen lachen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, en het was nog wel serieus bedoelt ook. Ik zou me dood lachen als kind zijnde...
rebecca
13 jaar geleden
zon hobbelstok is meer iets voor zwartepiet, niet voor de sint.
paardenmanege
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of toch een geitenmanege?
Je moet je afvragen of je wel met een paard een druk publiek in wil. Lang niet alle paarden zijn hiervoor geschikt
http://www.youtube.com/watch?v=SDbdn8J13sk
Je kan een oproep op een paardenforum als bokt.nl doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan me vorstellen dat maneges niet enthousiast zijn om een leek , inclusief lange jurk op een paard te zetten.
Misschien als je nu gaat afspreken dat je komt oefenen voor volgend jaar, dat je een kans maakt
13 jaar geleden
Maneges zijn niet voor niks niet enthousiast. Paardrijden heb je niet zo 1,2,3 onder de knie. Paarden zijn bovendien vluchtdieren. Als ze ergens van schrikken, en dat kan al snel met opgewonden kinderen, enthousiaste pieten en de Sint in rare kleren, dan heb je flink kans dat het paard rare sprongen maakt. Levert alleen maar kans op ongelukken op. Hou het liever bij andere vervoermiddelen. Voor iedereen wel zo prettig.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja is misschien ook wel een overweging.
Als je hiervoor voldoende ervaren bent, heb je vast kennissen met een geschikte schimmel. anders breng je het dier, jezelf en omstaanders in gevaar.. dus misschien toch maar een stokpaard;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de gok niet wagen. Je moet dan bovendien een verzekering afsluiten voor mogelijke ongevallen.
Er zijn maar weinig paarden die deze stress aankunnen. De paarden die daarvoor gebruikt worden zijn gewend om tussen gillende mensen te lopen, dus gebruik nooit het eerste het beste boerenpaard.
In het dorp waar ik woon gebruiken ze paarden van de bereden politie en een politieman is Sinterklaas. Veiligheid voor alles.
Het kan op heel veel andere manieren ook een zeer geslaagde intocht worden, zelfs zonder paard.
13 jaar geleden
De geschiedenis van Amerigo, en je ziet, het is een paard, speciaal opgeleid voor de politie.
Je zal misschien altijd wel iemand vinden, die bereid is om mee te werken, maar dan moet jezelf goed afwegen wat je veilig vind.
Er zullen inderdaad genoeg anderen paarden zijn, die worden bereden door de hulpsinten, in Terheijden bijvoorbeeld gaat de hulpsint ook met een paard door het dorp.
Dus goed informeren of het paard zulke ervaringen heeft opgedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kun je per koets komen? Er zijn bedrijven die koetsen verhuren. Is denk ik niet heel goedkoop maar wel veiliger dan zittend op een paard waarvan je niet (zeker) weet hoe deze reageert op lawaai etc. Paarden voor koetsen zijn vaak heel mak en wel wat gewend. Bovendien is de koetsier er dan bij.

En een alternatief is, zoals eerder genoemd, een paard van de bereden politie. Maar of dat mag? Wellicht via via te regelen?

Hoe je ook komt, je bent in ieder geval welkom en alvast veel plezier gewenst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogenlijk bij de buurtmanege.