Moet je een kerstboom water geven?

Ik heb niet echt een pot om de kerstboom in te zetten en heb hem vandaag gekocht (4 dec, dus heel vroeg). Blijft een kerstboom ook mooi als je deze een maand geen water geeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Kerst
14.5K
ronron1212
9 jaar geleden
Als je een kerstboom met kluit hebt moet hij in een pot en water krijgen.

Het beste antwoord

Het ligt aan het type kerstboom, een blauwspar is erg sterk en houd het met een minder aan water aanzienlijk beter uit dan een traditionele "denneboom"
Toch is het raadzaam om een kerstboom standaard te kopen, deze hebben een water reservoir wat de levensduur iets ten goede komt.
Een boom met kluit is eigenlijk onzin, de wortels zijn kapot gemaakt bij het oogsten.
Hem , na de kerst in de tuin zetten is ook kansloos.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Ik ken anders best wel wat mensen die een boom met kluit hebben gekocht en deze wederom in de tuin hebben gezet en deze bomen om de drie jaar wederom gebruiken .
Frimu2
9 jaar geleden
Dat zou wellicht kunnen met een hele kleine boom.
Maar niet met een standaard afmeting.
ronron1212
9 jaar geleden
Met gewoon standaard bomen. Je moet ze wel verzorgen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is mij ooit één keer gelukt om een kerstboom met kluit de hele winter in de schuur te laten overleven. In het voorjaar liep hij uit en plantte ik hem in de tuin. Later steeds weer kerstbomen met kluit gekocht om de truc te herhalen maar die bomen gingen allemaal dood.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Frimu2 @zondag
Ik weet niet waar jullie je bomen halen, maar bij hebben alle kerstbomen met kluit (op 1 na) het overleefd. Wij laten ze het hele jaar in een grote plastic kuip staan en dragen die met de volgende Kerst met kuip en al weer naar binnen. Pas als ze te groot worden of kaal van onder kopen we een nieuwe. De oude kuip-kerstboom wordt dan in de tuin geplant, ik heb er al een stuk of 5 staan op mijn terrein.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook onze kerstboom van vorig jaar gaat straks weer naar binnen.
heb hem gewoon in de pot laten staan waar hij al in stond.
Wel heeft de pot in een schotel gestaan, die regelmatig water en vloeibare mest kreeg.

Andere antwoorden (3)

Als hij wortels heeft dan moet je hem water geven,liefst zo 1 liter per dag.
9 jaar geleden
Ook een boom die afgezaagd is heeft water nodig

Als je bloemen koopt zet je deze toch ook in het water om ze langer mooi te houden

De naalden vallen uit om dat de boom uitdroogt !

Daarom laat de boom de naalden los om zelf zo lang mogelijk te blijven bestaan en zo kunnen de naalden geen water of voedingsstoffen opnemen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is zeer brandgevaarlijk indien je de kerstboom droog laat staan.!!!
Klein stukje van de onderkant af zagen en in een bak, emmer, standaard met water zetten.
Let op.
Wel af en toe het water bijvullen.