Ik mag vanwege medicijnen geen alcohol drinken. Wat is een goede vervanger van een wijntje bij het kerstdiner?

Ik vind ook weer zo ongezellig om dan als enige aan de cola te zitten. Zijn er ook non-alcoholische dranken die lijken op wijn?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb net geleerd dat er alcoholvrije wijnen bestaan. Hebben jullie misschien ook ideeën welke lekker zijn. Ik hou zelf van zoete witte wijnen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Kerst
2.7K

Het beste antwoord

Er bestaat sinds kort in Nederland alcoholvrije wijn. Via een of ander proces wordt alle alcohol uit de wijn verwijderd, waardoor het 100% alcoholvrij is, maar wel nog als echte wijn smaakt, en niet als druivensap ofzo.
Ik heb een interview gelezen met die makers. Hoe het merk heet weet ik helaas niet meer. Even googlen op alcoholvrije wijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie bron voor een bedrijf dat het verkoopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, weer wat bijgeleerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi je was me voor. Was nog op zoek naar merken in plaats van naar verkooppunten :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het eens geprobeerd, van de Gall&Gall, het was niet te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
Ga met de kerst eens proeven.

Andere antwoorden (13)

Ik haal die altijd bij onze biologische boerderij/tuinder.. die maakt alcoholvrije wijnen uit eigen boomgaard.. Misschien zit er bij jullie ook zo iets?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal eens googelen
Er bestaan alcoholvrije wijnen. Als je even aan het googlen slaat kun je heel wat adressen vinden, waar je ze kunt krijgen. Uit eigen ervaring: er zitten heel lekkere tussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je ook welke lekker zijn.
Ik houd zelf van zoete witte wijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit al in mijn geheugen te zoeken. Kan er niet opkomen en Googlen helpt me ook niet. Sorry. Als ik nog bedenk hoor je van me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok dank je wel
Tomatensap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat voor wijn jij drinkt... Maar ik vind tomatensap niet echt op wijn lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tomatensap vult ontzettend, na 2 -3 glazen zit je al vol.
Als aperitiefje zou je Crodino kunnen nemen (lekker bitter).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe voor ons allemaal een rondje. +
Bij Albert Heijn verkopen ze Merlot druivensap.
Deze vindt je in de koeling, in flessen.
Het ziet eruit als wijn, maar is stiekem véél lekkerder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Water, niks is lekkerder dan wat water. Zeker bij het eten vind ik het heerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Druivensap. Dat is wijn maar dan zonder alcohol...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede en lekkere vervanger van wijn is Amé.
Deze 'wijn' is te koop bij de AH, hij is er in rood, rosé en wit.
De witte amé vind ik het lekkerst.
Ik heb hem voor het eerst gedronken toen we bij de Hare Krisna op 'bezoek' waren, zij mogen ook geen alcohol drinken en kregen we deze amé.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Appelcider. Lekker met bubbels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan tegenwoordig veel lekkere cocktails zonder alcohol zelf maken, kijk anders hier even:

http://www.alleweetjesopeenrij.nl/cocktailalcoholvrij.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cassis in een wijnglas is net wijn in een glas. Witte druivensap in een wijnglas is net witte wijn.Niemand zal het doorhebben.En zo kom je goed et kerstdiner door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig van die kinderchampagne. Ziet er uit als een mouserende wijntje, smaakt ook een beetje naar wijn, maar er zit geen alcohol in.
Het proberen waard, zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook in italiaanse winkeltjes of warehuizen is er cyder te koop zonder alcohol,op basis van druiven enz..zelf krijg ik migriane van hoofdpijn en van cyder zonder alchol niet.her is te vergelijken met champagne want het geeft bubbels en je hebt er lekkere zote in;vind ik lekkerder dan champagne en je word er niet zat van.ideaal dus voor de feesdagen door te brengen zonder iemand ervan merkt
let op er kunnen er meerdere zijn die daar de voorkeur aan gaan geven weet ik uit ondervinding
;-)