Omdat het je doodongelukkig maakt, daarom...

Al dat gedoe dat je moet lachen en je vrolijk MOET voelen, ze kunnen me de ** op... De meeste mensen zijn extra depressief en er zijn de meeste zelfmoorden rond deze dagen...

Zo zit dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik zie er nu al tegenop...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn 364 dagen NIET kerstmis, helpt dat een beetje, als ik dat zeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou een heel klein beetje maar hoor;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het volgens Nederlandse principes viert (of niet viert), eigenlijk 363 ;).

Andere antwoorden (13)

Ik zou niet weten,
maar ik heb geen hekel aan kerst.
Ik vindt juist heel leuk, kerst met sneuw. lekkers eten. en nog veel meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Expliciet wordt er gevraagd:"Waarom hebben veel mensen een hekel aan kerst?"
Als je het niet weet waarom geef je dan dit antwoord? -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zijn we weer fel.
+1 om de wereld wat liever te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 weet niet wat het is...maar van babyfaced kan ik het wel hebben...
Omdat het veelal een gekunstelde festiviteit is, waar mensen met dikke tegenzin bij elkaar gaan eten.
In de pens een welbehagen, dat weer wel.
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar is dat shirt te koop???Dat MOET ik hebben;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu weet ik hoe je op google zoekt, antwoordman... heel goed... Jij typt in: I hate Christmas... en dan krijg je dit... LOL
AWM
14 jaar geleden
@XiniX: Hoe kóm je erop! Hoe moet je anders op Google zoeken, LOL!
AWM
14 jaar geleden
@Sharon: Ik weet niet of ze aan NL leveren, maar je kunt het proberen:
http://www.thatsmyshirt.com/products/The-Grinch-I-Hate-Christmas-Womens-T%252dShirt-by-Junk-Food-Clothing.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou heb ik je door... nu wordt ik de antwoordman in plaats van de antwoordman... LOL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De pot verwijt de ketel..... Hou toch alsjeblieft op.
Alletwee een pluspunt want die raak ik anders toch niet kwijt.
AWM
14 jaar geleden
Onmogelijk. Velen gingen u voor, maar mislukten jammerlijk.
Bovendien kan XiniX niet uit zichzelf treden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik waardeer antwoordman enorm... hij wilde nooit zeggen hoe hij zoekt en nu zag ik het... LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow, dat klopt antwoordman, ben jij nu ook verlicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ XiniX..Dan heb ik je toch maar mooi goed geholpen..dan mag je mijn vraag wel als goeie vraag markeren hoor.-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok doe ik dan... omdat jij het bent... kijk goed hoor nu 20:00 uur...
AWM
14 jaar geleden
@Xinix: Bijna. Alleen de stekker moet er nog in. Zie avatar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldige HUMOR... WOW
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Antwoordman..Dat zie avatar was niet nodig hoor;-)
@ Xinix..Thnxxx
Omdat ze kerst gewoon hadden moeten laten wat het was. Een feest van de Romeinen. In plaats van alles op een dwingende manier op te leggen aan anderen...

En dit feest hadden ze in 5000 voor christus dus al moeten verbieden. Dan hadden wij er in ieder geval nu geen last van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Inderdaad..
verplichtingen.....!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk : Ik heb een hekel aan dingen die ik leuk MOET vinden omdat iedereen dat leuk vind.
Heb jaren gewerkt met de kerst (verpleeghuis) dat vond ik wel leuk,daar deed ik de bewoners een plezier mee. Maar verplicht gezellig zitten doen omdat het toevallig kerst is, nee dat hoeft voor mij niet. Dus nu ik (tijdelijk) niet werk blijf ik lekker thuis, geen verplichtingen en niets moet.
Maak er voor de kinderen nogwel leuke dagen van, maar als die de deur uit zijn eet ik gewoon boerenkool, lees een goed boek en zijn het twee gewone dagen voor me.
Gelukkig heb ik een familie die zich hier gedeeltelijk in kan vinden dan wel het respecteert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door de kerststress; hoge kosten van eten, drinken en cadeaus, de vaste familieverplichtingen en het regelen van veel zaken, daarbij MOET het vrede op aarde zijn, en de vrede is vaak ver te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het zo'n opgeklopt, kitscherig gebeuren is geworden. Ik hoor nu al die vreselijke Amerikaanse kerstliedjes op de radio, ik wordt er misselijk van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 kotsmisselijk toch wel zeker?
ik denk dat het is omdat tegenwoordig de mensen niet zo een verband hebben met hun godsdienst maar ik zelf vind he wel leuk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat men verplichte bezoekjes moet afleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
VERPLICHTINGEN!!!! ik ken maar weinig mensen die de kerst invullen naar eigen wens,want de ouders van hem komen de eerste kertdag en de tweede kerstdag moeten we naar Oma of iets dergelijks.Ik ken een gezin die er elk jaar ruzie door maken,en uiteindelijk zitten ze toch verplicht bij elkaar met een gemaakt sfeertje.Gelukkig heb ik dat zelf nooit mee gemaakt.Want we doen uiteindelijk lekker wat wij willen.En by the way ik heb er geen hekel aan ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een moeilijke mensen allemaal. Je bent er zelf bij hoor. En JIJ beslist wat je wel en niet wilt doen. Dus zeg niet dat je verplichtingen na moet komen. Maak er gewoon een gezellige tijd van die je op je eigen manier invult, dan zul je zien dat het best mee valt. Maar om de vraag nog even echt te beantwoorden. Ik denk dat mensen die er een hekel aan hebben vooral mensen zijn die geen nauwe band met famillie of vrienden hebben want dat is voor veel mensen tegenwoordig "de kerst"het gezellig samen zijn. En de echte kerstvierders zijn natuurlijk Christenen die de geboorte van Jezus vieren. Daar draait het uiteindelijk echt om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze zich dan druk maken, visite, eten, huis moet aan kant zijn. Het eten moet helemaal top zijn, uren in de keuken. Afgedraaid aan tafel zitten.

Omdat ze zichzelf laten verplichten om eerst bij de ene ouders te moeten komen en dan bij de andere ouders en zo zijn er 2 dagen met verplichtingen en eten. Daarom hebben sommige mensen een hekel aan kerst.

Ik ben een echt kerstmens en vond die dagen een echte verplichting, tuurlijk is het gezellig maar wil er zelf ook wat aan hebben en niet om 10 uur al op de stoep moeten staan.

We zijn er drastisch tegen in gegaan, we hebben beide ouders uitgenodigd om 1e kerstdag bij ons te komen eten na een uur of 4 waren ze welkom, en de broers en zussen ook En was uiteindelijk super geslaagd, en werd tenslotte geaccepteerd. En vanaf dat moment hebben wij dit jaren volgehouden en hadden wij ook kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een hekel aan Kerst, omdat het mij doet herinneren aan mijn familie. Mijn moeder is zo'n 3 jaar geleden overleden en Kerst doet mij dan ook denken aan haar. De gezelligheid rond Kerst. Ik zie er altijd tegen op, en dat begint meestal al wanneer de radio Kerstmuziek begint af te spelen, ik word er ook emotioneel van. Uiteraard heeft zo iedereen zijn eigen verhaal, waarom hij/zij Kerst niet leuk vindt. Ik vond Kerst voor het overleden een van de leuke feestdagen na- Oud&Nieuw natuurlijk :)
overlijden*
Toegevoegd op 31 oktober 2021 15:29: tekst