Dat vogels van gourmetten doodgaan, is dat fakenews?

https://www.lokaalgelderland.nl/artikel/5001/gourmetten-kan-de-dood-voor-je-vogeltje-betekenen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Kerst
3.6K

Het beste antwoord

Het is geen fake nieuws, maar het hoeft niet zo te zijn dat ze erdoor sterven. Vogels hebben wel een hekel aan gourmetten. Dat komt door de stof polytetrafluorethyleen, die vrijkomt wanneer een antiaanbaklaag oververhit raakt. Vogels krijgen het daar ernstig benauwd van en kunnen dan uiteindelijk het loodje leggen. Daarom kun je beter als je gaat gourmetten de parkiet zolang in een andere kamer laten bivakkeren.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus, maar er is geen enkel probleem als:
- je boter of olie als antiaanbaklaag gebruikt.
- je geen teflon als antiaanbaklaag hebt.
- je zorgt dat je je teflon antiaanbaklaag niet oververhit.
Kortom, het heeft niets met gourmetten te maken.
tinus1969
6 jaar geleden
@Reddie; genuanceerd; het heeft wel 'iets' met gourmetten te maken. Omdat het toch vaak ongecontroleerde verhitting is, is er een (klein) risico.