Wat is de bedoeling ervan om met kerstmis sokken op de muur te plakken???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kerst
1.3K

Antwoorden (3)

De sokken worden niet aan de muur geplakt, maar aan de schoorsteenmantel. In Amerika net zoiets als het schoen zetten met sinterklaas bij ons.
Maar bij gebrak aan een schoorsteenmantel kun je ze ook aan de muur plakken. Een

Toegevoegd na 27 seconden:
Het dient dus om door de kerstman te worden gevuld met kado's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een traditie die oorspronkelijk uit Italie komt:

Elkaar cadeautjes geven gebeurt, behalve met kerst, ook op Driekoningen (6 januari, la befana). Dit laatste gebruik is gekoppeld aan de mythe van een oude vrouw (Befana) die volgens de overlevering de 3 wijzen gastvrij onderdak verschafte en spijt kreeg dat ze niet op hun verzoek was ingegaan om mee te gaan om het Christuskind te zoeken. Alsnog op zoek naar het Christuskind zou ze rondvliegen op een bezemsteel die haar onzichtbaar maakt. Bij ieder huis laat ze in de sok van kinderen die een glaasje wijn en wat etenswaar voor haar klaar hebben gezet snoepgoed en speelgoed achter voor hun zoete momenten en een brok steenkool voor stoute momenten. Daarbij komt ze door de schoorsteen naar binnen. Zo lijkt Driekonin­gen de Italiaanse variant op Sinterklaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een seintje richting partner, wanneer stop je deze eens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha,
wanneer stopTTTT de partner wat in de sok bedoel je (kerstman bestaat niet Moolkeesje) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooie hond heb je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ben je bevallig moolkeesje!