Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Buiten de tierelantijntjes die je er kunt kopen, is er een overvloed aan glühwein, reibekuchen, braadworsten en ander fast food, wat je met nog 150.000 mensen gezellig in de kou naar binnenwerkt. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In het algemeen loop je langs kraamtjes die allerlei zaken verkopen van kerstballen tot kleding
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Je kan het kerstsfeertje opsnuiven. Verder is het een gewone markt met het accent op kerstartikelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms is het Leger des Heils daar actief. Muziekaal wordt door hen daarmee de 'diepere' kerstgedachte' geaccentueerd....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel kraampjes voor eten en drinken. De geur daarvan verspreidt zich over de kerstmarkt. En Kerstmuziek.
Verder kleine handarbeid, vooral in Duitsland. Houten figuurtjes, mondgelazen ballen, warme kleding van Noors breiwerk of schapenvachten, sieraden, houten figuurtjes en kerststalletjes.

Toegevoegd na 59 seconden:
typefoutje: lees mondgeblazen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het draait allemaal om de sfeer. Veel gluhwein dus en lekker hapjes, en veel kunstwerkjes te bekijken van de kleine ondernemers in de buurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben net een aantal dagen in Berlijn geweest. Daar struikel je momenteel over de kerstmarkten. In het begin vond ik het niks. Maar als je op de betere markten komt is het best leuk. Ze verkopen er bijzondere kerst artikelen, maar ook kleding sieraden e.d. In Nederland zal het hetzelfde zijn. Er zijn volop eettentjes en de geur van hout e.d komt je tegemoet.
Wat ik het lekkerst vond, was gluhwein met een scheutje amaretto erin. Daar krijg je het heerlijk warm van!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar, was ik in Maastricht bij de kerstmarkt en daar waren heel veel kraampjes die allerlei kerstprulletjes verkochten en veel eettentjes en er was kermis en een schaatsbaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding