Is dit een goed trainings schema?

Ik wil graag spieren kweken, als ik naar de sport school ga had ik het idee om maandag woensdag en vrijdag een full body workout te doen. En op dinsdag en donderdag cardio. Zou dat effectief zijn?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je spieren wilt kweken dan is een full body schema (krachttraining) heel goed. Je kunt dit het beste met losse gewichten oefeningen doen. Hiermee train je meteen meerdere spiergroepen tegelijkertijd. Cardio is niet handig voor het kweken van spieren. Je zult door cardio vooral veel energie verbranden en die energie heb je gewoon nodig voor het aanmaken van spieren. Door krachttraining en de vorming van nieuw spierweefsel zal je lichaam sowieso al meer calorieen dus vet verbranden. Een heel effectief schema om mee te beginnen is het 5x5 stronglifts programma. Dat is een geweldig full body schema. Heeft ook een handig appje. Je zult ook op je voeding moeten letten wil je meer spiermassa willen....vooral genoeg calorieën en eiwitten. Maar dat is een onderwerp apart. Is veel over te vinden op internet.
Cryofiel
6 jaar geleden
Veel sportscholen hebben experts/begeleiders rondlopen. Maar is cardio wel zo slechts als je spieren wilt opbouwen? Natuurlijk verbrand je met cardio veel calorieën - maar zolang je die maar toevoert via je voeding, staat dit het kweken van spieren niet in de weg.

Antwoorden (1)

Opzich wel, maar als je echt een beter resultaat wilt hebben zou ik dit schema volgen:
Maandag: Borst en triceps
Dinsdag: rust
Woensdag: Rug en biceps
Donderdag: rust
Vrijdag: Benen
Zaterdag: rust
Zondag: Schouders en buik
Dit schema is voor als je je spiergroep 1x per week wilt trainen.

Het schema hieronder is voor als je je spiergroepen 2x in de week wilt trainen.
Maandag: Borst, triceps en buik
Dinsdag: rust
Woensdag: Rug, biceps en benen
Donderdag: rust
Vrijdag: Borst, triceps en buik
Zaterdag: rust
Zondag: Rug, biceps en benen