Waarom gebruiken ze geen hond als ballenjongen bij tennis?

Die zou dit werk beter en sneller kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tennis
1K

Het beste antwoord

Een hond als ballenjongen.

Een bal met een heel klein gaatje of scheurtje wat je niet ziet, is al een afgekeurde bal. Bij opslag sla je de bal weg, hand omhoog de bal is niet goed. En weer wachten want er komt nog een kapotte bal uit de broekzak. Het enthousiasme van de hond die de ballen l halen maar wie zal deze controleren of deze nog bruikbaar zijn.

Na afloop mogen de ballen wel naar de honden toe om mee te spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

De tennissers hebben deze ballen ook achter in hun broek, lijkt me dus geen goed idee. Als je honden zou nemen dan raad ik een sint bernard af ivm de kwijl over de gehele baan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, ha. Leuk idee. Alleen in de praktijk werkt het denk ik niet. Weet zo'n hond veel dat ie doodstil moet zitten als er geserveerd wordt, en dat de ene tennisser twee ballen tegelijk wil en de andere maar eentje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Worden de tennisballen, vrees ik, een tikkie nat van. En ik denk zo te weten dat je daardoor heel vreemde effecten kunt krijgen. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hond die graag ballen aporteert, zou het erg moeilijk hebben te moeten wachten tijdens de wedstrijd op die momenten, dat hij éíndelijk een bal mag halen. Die zou op een gegeven moment misschien tóch de fout in gaan, en een langskomende bal wegvangen, vóór de tennisser erbij kan.
En dat vinden toptennissers waarschijnlijk niet zo leuk.....

Bovendien zou je heel veel enthousiaste tennistalentjes een unieke kans ontnemen een topwedstrijd van heel dichtbij te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Een bal wordt met meer dan 100 km/u geserveerd. Als een hond die in z'n bek vangt... mag-ie daarna aan een kunstgebit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
och errum......mmmmmmfuf ipv. woef !!!
Ik dacht meer aan opvangen bij het heen en weer slaan tussen de services, maar ook dan zit een kunstgebitje er waarschijnlijk wel in.... ;-))
Nee is geen goed idee, want bij een lange rally valt die hond van uitputting neer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind deze wel een +je waard, ik zie die hond al kwijlend naar de bal kijken en daar zo moe van worden dat ie in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een lange slagenwisseling moet de hond juist "muisstil" blijven zitten. Kan ie dus lekker uitrusten.
Het is een sympathiek idee, maar in de praktijk niet uitvoerbaar.

Weet je hoeveel ballenjongens en -meisjes er nodig zijn bij zo'n tennistoernooi? Dat zijn er een heleboel!

Verder lijkt het mij makkelijker om mensen op te leiden en instructies te geven dan honden.

Ook zijn deze jongens en meisjes zonodig nog in te zetten bij andere klusjes op de baan, als dat nodig mocht zijn.

Andere antwoordgevers hebben al andere nadelen genoemd, zoals natte tennisballen door het speeksel en ander ongemak.

Misschien kan je jouw hond (als je die hebt) wel inzetten bij je eigen tenniswedstrijd(en)?
14 jaar geleden
A) honden piesen tegen de palen.
B) Ze kwijlen op de bal
C) Ze schijten op de baan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat als de tennissers gaan rennen dat die honden achter de tennissers gaan rennen en dat wil je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien gaan ze ook achter de ballen aan van de spelers.