Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Als je puur alleen naar de calorieën kijkt heeft ijsbergsla minder calorieën (10 per 100 gr.) terwijl kropsla 13 calorieën per 100 gram heeft.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen puur hierom en voor 3 calorieën zou ik mij niet druk maken. Beide zijn gezond, dus ik zou zeggen eet gewoon wat je lekkerder vindt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat het niet veel uitmaakt, zolang je ze maar vers koopt, en dan het liefst bij de boer en niet bij de supermarkt waar ze in plastic verpakt liggen (want je hebt geen idee wanneer ze geoogst zijn)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt niks uit. Sla is sla, en het verschil is alleen maar dat ijsbergsla wat knapperiger is, en je het ook wat fijner kunt snijden, voor b.v. op een broodje hamburger.

Sla is gezond, maar zo uitzonderlijk gezond ook weer niet, als je bedenkt dat sla (net zoals een komkommer) voor ruim 90% water is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is beide gezond..
ijsbergsla is knapperig..en met veel te combineren..de kropsla is lekker met een eitje en komkommer en radijsjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kropsla is gezonder dan ijsbergsla. De stelen van ijsbergsla bevatten namelijk veel nitraat wat in je lichaam weer wordt omgezet in nitriet. Dus het blad van gewone sla is gezonder. Maar persoonlijk vind ik ijsbergsla weer lekkerder en meer knapperig. Maar zolang je ijsbergsla met mate eet lijkt het mij geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding