Als je puur alleen naar de calorieën kijkt heeft ijsbergsla minder calorieën (10 per 100 gr.) terwijl kropsla 13 calorieën per 100 gram heeft.

Maar het gaat natuurlijk niet alleen puur hierom en voor 3 calorieën zou ik mij niet druk maken. Beide zijn gezond, dus ik zou zeggen eet gewoon wat je lekkerder vindt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat het niet veel uitmaakt, zolang je ze maar vers koopt, en dan het liefst bij de boer en niet bij de supermarkt waar ze in plastic verpakt liggen (want je hebt geen idee wanneer ze geoogst zijn)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat maakt niks uit. Sla is sla, en het verschil is alleen maar dat ijsbergsla wat knapperiger is, en je het ook wat fijner kunt snijden, voor b.v. op een broodje hamburger.

Sla is gezond, maar zo uitzonderlijk gezond ook weer niet, als je bedenkt dat sla (net zoals een komkommer) voor ruim 90% water is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is beide gezond..
ijsbergsla is knapperig..en met veel te combineren..de kropsla is lekker met een eitje en komkommer en radijsjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kropsla is gezonder dan ijsbergsla. De stelen van ijsbergsla bevatten namelijk veel nitraat wat in je lichaam weer wordt omgezet in nitriet. Dus het blad van gewone sla is gezonder. Maar persoonlijk vind ik ijsbergsla weer lekkerder en meer knapperig. Maar zolang je ijsbergsla met mate eet lijkt het mij geen probleem.