Wat zijn typische jaren 80 hapjes

Ik ben binnenkort jarig en word 30, ben dus in 80 geboren. Wat waren toen typische hapjes die op tafel kwamen. Ik kom niet verder dan blokjes kaas met ananas of zilverui

Toegevoegd na 3 uur:
Wauw ja bij al deze hapjes heb ik zo'n o ja gevoel... geweldig!
Tja die sigaretten wordt hem niet hoewel ik dat weet van m'n opa en oma haha...
En doe tussen de 2 koffierondes in een schaaltje met bonbons rond gaan haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.2K

Antwoorden (15)

Bitterballen
Toastjes kaas
Borrelnootjes (!)

Toegevoegd na 2 minuten:
knakworstjes uit blik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gevulde eieren

Toegevoegd na 45 seconden:
blokjes kaas met een stukje ananas erbovenop;
rolletje ham/asperges
rolletje cervelaat met augurk

Toegevoegd na 20 minuten:
En natuurlijk bugles met kaas uit een tube!

Toegevoegd na 41 minuten:
En voor de rokers: glaasjes met sigaretten op tafel.

Toegevoegd na 4 uur:
En voor bij de thee: een koetjesreep!
Plaatje bij antwoord
bamibal
13 jaar geleden
Augurkjes met een plakje cervelaatworst er omheen.

Toastjes met Filet Americain.

Toegevoegd na 27 minuten:
Pasteitjes.

Zalm slaatje gepresenteerd op een schelpvormig bakje.

Halve eieren met mayo en ketchup er op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plakjes ham met daar in een asperge.
snijworst met augurk

Toegevoegd na 7 minuten:
Gevulde tomaten
Fruit prikker
gehaktballetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toastjes met paturain of boursin

Als snack werd de ''wokkel'' toen
een groot succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
*een halve witte kool bekleed met aluminiumfolie en daarin grote prikkers gestoken met Amsterdamse uien,cocktailworstjes,stukjes leverworst,cocktailaugurkjes,blokjes ananas,kaas enz...
*grote bal Nibit ringlings.
*gehaktballetjes.
*bitterballen (met mosterd).
*grote schaal bowl,natuurlijk met fruitcocktail uit blik.
*mini worstenbroodjes.
*zoute sticks in glaasjes.
*borrelnootjes.
*chips mèt dipsausjes uit een zakje(Duyvis).
*huzarensalade op een aluminiumschaal,opgemaakt met plakjes tomaat,augurken in waaiertjes geneden,asperges gerold in gekookte ham,halve hardgekookte eieren.
*Zo'n ronde plastic bak met 4 vakjes gevuld met van die droge zoutjes.
*Japanse mix.

Toegevoegd na 51 seconden:
Grote bak Nibit bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kaas met gember,
plakjes leverworst,
bakje zoute pinda's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de pinda's in een pindastel:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knakworst met mosterd

ragout pasteitjes

pelpinda's
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de jaren 80 was het helemaal top om ' kaasplanken' te serveren.
Kaas was echt de sublieme hap en dan vooral waar het de buitenlandse soorten betrof.
Toppers van toen:
- Munster
- blauwaderkaas, zowel Deens als Frans
- verse kazen met ananas, kruiden, brandnetel, noten en mosterd en sambal;
- rookkaas;
- abdijkazen;
- alle soorten schimmelkaas;

Ook combinaties met groenten waren echt ' done' . tomaatjes gevuld met huttenkase, of dadels gevuld met zachte kaas (hmmmmmm) . Werkelijk alles was doorspekt met kaas, kaas, kaas.
De feta met olijven werd ook wereldwijd in alle milieus onthaald in die jaren. (Door de sla, maar ook als borrelhap)

Een vriendin van me maakte altijd kaastaart, als ze bij me was. Maar daar ben ik helaas het recept van vergeten. Jammer. Want het was (hoewel nogal prijzig) erg smakelijk en stond bol van de knoflook en basilicum.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik nog mis in deze lijst van lekkere hapjes, is een schaal met verschillende soorten rauwkost met een lekkere dipsaus.

Dus b.v. komkommer, bloemkoolroosjes, plakjes (winter)wortel, stengels bleekselderij.

De dipsaus van mijn schoonzus:
Half mayonaise/half dikke yoghurt
augurk en ui heel fijn gehakt
fijn geprakte banaan
fijngehakte bladselderij en peterselie
peper, zout, suiker en kerrie
Roer alles door elkaar, en maak af met
een scheutje sherry (ook erg jaren 80)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gehaktbal
frites in een puntzak
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
prikkertjes he? blokje kaas met ananas mandarijn augurk
puntje cervelaatworst met augurk,een partje gekookt ei omwikkeld met rookvlees,chips met zelf gemaakte dipsaus,
majo melk kerrie bv,bitterballen,knakworstjes (mini)
gevuld eitje,toastje plakje ei sardientje druppeltje ketchup uit de tube,wat later, koude drumsticks bitterballen,aan stukjes gesneden frikandel.jummie!alvast gefeliciteerd:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij deden de vlammetjes in de jaren '80 hun intrede en waren meteen een groot succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je drinkt een glaasje shandy (dat is gember"bier") en eet daarbij kleine hapjes zoals
- kaaszebra's: meng wat mayonaise met geraspte kaas en peper door elkaar tot je een soort boter krijgt; besmeer een plak roggebrood met dit mengsel; herhaal dat nog tweemaal met 1 plak roggebrood er bovenop met het mengser erop gesmeerd, zodat je een torentje krijgt; snij dat dan in vierkantjes van ongeveer 2 cm.
- kaasbolletjes (nog altijd bij de supermarkt verkrijgbaar).
- bitterballen met een lik mosterd.
- in stukjes gesneden zoute haring met gesnipperde ui op een vierkantje roggebrood.
- plakjes komkommer en stengeltjes bleekselderij met wat Franse kruidenkaas erop gesmeerd.
Amadea