Wat zijn typische jaren 80 hapjes

Ik ben binnenkort jarig en word 30, ben dus in 80 geboren. Wat waren toen typische hapjes die op tafel kwamen. Ik kom niet verder dan blokjes kaas met ananas of zilverui

Toegevoegd na 3 uur:
Wauw ja bij al deze hapjes heb ik zo'n o ja gevoel... geweldig!
Tja die sigaretten wordt hem niet hoewel ik dat weet van m'n opa en oma haha...
En doe tussen de 2 koffierondes in een schaaltje met bonbons rond gaan haha

Weet jij het antwoord?

/2500

Bitterballen Toastjes kaas Borrelnootjes (!) Toegevoegd na 2 minuten: knakworstjes uit blik

knakworst met mosterd ragout pasteitjes pelpinda's

In de jaren 80 was het helemaal top om ' kaasplanken' te serveren. Kaas was echt de sublieme hap en dan vooral waar het de buitenlandse soorten betrof. Toppers van toen: - Munster - blauwaderkaas, zowel Deens als Frans - verse kazen met ananas, kruiden, brandnetel, noten en mosterd en sambal; - rookkaas; - abdijkazen; - alle soorten schimmelkaas; Ook combinaties met groenten waren echt ' done' . tomaatjes gevuld met huttenkase, of dadels gevuld met zachte kaas (hmmmmmm) . Werkelijk alles was doorspekt met kaas, kaas, kaas. De feta met olijven werd ook wereldwijd in alle milieus onthaald in die jaren. (Door de sla, maar ook als borrelhap) Een vriendin van me maakte altijd kaastaart, als ze bij me was. Maar daar ben ik helaas het recept van vergeten. Jammer. Want het was (hoewel nogal prijzig) erg smakelijk en stond bol van de knoflook en basilicum. Succes!

Een gehaktbal frites in een puntzak

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100