als ik aan drop denk,loopt het water me letterlijk en figuurlijk in de mond.hoe komt dat?

ik denk net aan een zout dropje,en een overtollige speekselvloed is het gevolg

Toegevoegd na 8 minuten:
nou,als ik een kilo drop op een jaar eet.is het veel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

ik denk dat het komt omdat jij weet hoe het smaakt en je papillen "proeven" nu al die zoutigheid van drop en dat maakt speeksel aan.

ps lekker he????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pavlov!

Jouw hersenen hebben alleen maar de gedacht aand rop nodig om het idee te hebben dat er ook daadwerkelijk drop zal zijn. Wellicht heb je vaak drop bij je staan en is het zo dat als je aan drop denkt, je vaak ook een dropje pakt? Je lichaam is daar nu op geconditioneerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een leuk voorbeeld van conditionering.. Het hondje van Pavlov deed dat ook. Eerst werd er op een fluitje geblazen en gelijk daarna kreeg hij iets lekkers. Het duurde niet lang dat het hondje bij het horen van het fluitsignaal al begon te kwijlen. Deze "wijsheid" wordt regelmatig gebruikt bij het opvoeden cq trainen van mens en dier
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het heeft weinig met pavlov of conditionering te maken.

het is gewoon de eerste stap van eten...
je begint met te denken aan eten, je lichaam gaat zich er dan op voor bereiden, wat dus extra speekselproductie betekend en er zullen ook maagsappen aangemaakt worden.

de volgende stap is is koken of kopen van eten ( er fysiek op voorbereiden dus)

als je dan uiteindelijk gáát eten, heb je optimale omstandigheden om je eten te kunnen verteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Watertanden is een omschrijving van het verschijnsel dat 'het water je in de mond loopt' bij het zien van en/of denken aan lekker eten. Met water wordt het speeksel bedoeld. Als je lekker eten ziet of ruikt of daaraan denkt, reageert je lichaam door extra speeksel aan te maken. Zo wordt je mond in gereedheid gebracht om het voedsel te 'verwerken'.