Wat is dit voor groente?

Het werd bij de C1000 verkocht als broccoli. Nou is het groen, maar daar houdt de vergelijking ook wel op. Qua structuur is het meer een bloemkool, inclusief de bladeren die een bloemkool heeft.

Qua smaak is 't niks, zelfs een doodnormale bloemkool heeft meer smaak.

Het is wel een mooie groente als je roosjes wilt hebben. Het is in tegenstelling tot wat het lijkt niet één grote klomp groente, maar allemaal roosjes die perfect op elkaar zijn gepakt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Romanesco oftewel groene bloemkool. Toegevoegd na 1 minuut: Romanesco (Brassica oleracea convar. botrytis var. botrytis) of groene torentjesbloemkool lijkt veel op bloemkool en heeft een geelgroene kleur. Romanesco dankt zijn naam aan de eerste beschrijving in het Italië van de zestiende eeuw als broccolo romanesco oftewel broccoli van Rome. Door de vorming van torentjes is het een veel decoratievere groente dan bloemkool en een mooi voorbeeld van een Fractal in de natuur. In Nederland is romanesco voor het eerst in 1979 geïntroduceerd en vindt vanaf 1986 de teelt op grotere schaal plaats. Het blad moet voldoende opgericht zijn om de kool in de schaduw te houden anders kleurt deze rood. Ook kunnen er wat bladeren omgeknikt en bovenop de kool gelegd worden, maar dat is eigenlijk niet noodzakelijk. Van april tot begin juli kan romanesco gezaaid worden. De beste zaaitijd is echter van eind mei tot eind juni. De planttijd ligt in mei tot en met juli. De plantafstand bedraagt 75 x 50 cm. Er kan geoogst worden vanaf juli tot in november.

Dat is Romanesco "Romanesco (Brassica oleracea convar. botrytis var. botrytis) of groene torentjesbloemkool is een heel decoratieve groente. De torentjes doen denken aan de meetkundige Fractal figuren." http://www.bertpijs.nl/blog/archives/tag/groente

Loeni zegt het al. Ik zou zeggen: bloemcoli

romanesco of groene torentjes bloemkool

Mijn antwoord is verwijderd door het moderatieteam. "Bloemcoli" was het antwoord. Heb ik daar iemand mee gekwetst? Dan zou ik het graag horen.

Ben ik weer verwijderd... Ik zal het woord maar niet meer zeggen. Ws is het té leuk!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100