Hoe maken ze bij de turkse bakker van die hompen kebab om het daar vervolgens vanaf te schaven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist niet dat bakkers tegenwoordig in het vlees zaten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak verkopen Turkse bakkers ook BROODJES kebab ;) Maar die hompen kebab moeten toch ergens vandaan komen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep van de groothandel.
MarcoC1991
een jaar geleden
In Nederland word het gemaakt van vermalen vlees, zogenaamde separator vlees. Dat is vlees wat van botten van resten word afgeblazen. Dit mengen ze dan met meel, kruiden en andere stevigheid maker. Ze gieten het in een vorm, koken het in de vorm, en dan heb je een grote homp dramatisch vlees.

Het beste antwoord

Dit zijn allemaal Lappen vlees die op een spies worden gezet en goed aangeduwd worden. Vervolgens word de spies met vlees (net als bijvoorbeeld hoe iemand de heg van zijn tuin in de juiste vorm knip) bijgewerkt zodat hij de juiste vorm krijgt. Dit allemaal word over het algemeen in grote fabrieken in duitsland gedaan

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaak gaat het om Een spies met Lams, Kalkoen of een mix van beide
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat zijn allemaal laagjes gekruid vlees heel strak op elkaar gestapeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De keuringsdienst van waarde heeft er een aflevering over gemaakt. Het zal je verbazen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk filmpje. Ongelooflijk, die test!
Bij het programma Keuringsdienst van waarde is te zien hoe er traditioneel en modern kebab gemaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kebab is gebraden gekruid kalfsvlees of kip. De naam komt uit het Perzisch en betekent gebakken vlees.

Kebab bestaat uit laagjes vlees die op een grote pin geperst worden. Voor kebab wordt rund-, schaaps- en kippenvlees gebruikt. Door moslims wordt nooit varkensvlees gebruikt. De pin draait rond en wordt op een plek verwarmd. Door met een mes of snijapparaat af te snijden krijg je kleine plakjes vlees.

Broodje kebab
Kebab wordt in Nederland en België vaak op een broodje gegeten, aangevuld met groente, knoflooksaus en sambal. Soms wordt het vlees ook op een wrap (een soort pannenkoek) gedaan, die wordt opgerold. Dit heet een dürüm. Bij kebab hoort de typisch Turkse drank ayran.

Meest voorkomend in België en Nederland is de Turkse döner kebab.