Is wilde spinazie slecht voor de gezondheid?

Wilde spinazie wordt niet goed afgebroken/verteert in je lichaam.. is dat niet slecht/schadelijk voor het lichaam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Nee. Je hebt alleen meer afvalstoffen aan het einde van je darmen. Dit kan zelfs goed zijn, omdat een hoger vezel gehalten je darmen beter laat werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, volgens kenners heeft het een volle smaak en is het erg geschikt om mee te (roer)bakken. Je kan het gewoon blijven eten zonder dat je lichaam er slechter van wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geïmporteerde spinazie heeft vaak grotere bladeren, omdat in het buitland ook volgroeid blad wordt geoogst. Wilde spinazie heeft daardoor meer smaak en bovendien slinkt het minder dan de jonge spanzieblaadjes die we hier gewend zijn. Wilde spinazie heeft een volle smaak en is erg geschikt om te (roer)bakken.

Rauw is spinazie een goede bron van vitamine C, A en B, kalk, kalium en ijzer. Oorspronkelijk dacht men dat spinazie heel veel ijzer bevatte, maar in gekookte spinazie wordt ijzer 'vastgehouden' door oxaalzuur, waardoor het lichaam slechts heel kleine hoeveelheden kan opnemen. Toch blijft het een buitengewone gezonde groente, zowel rauw als bereid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag klopt niet helemaal. Ten eerste is het de vraag wat je met 'wilde spinazie' bedoelt, want er zijn meerdere plantensoorten die zo genoemd worden.
Die zijn allemaal eetbaar, en ja, ze zijn vezelrijk dus je ze verteert ze niet helemaal, en over het algemeen is dat totaal niet ongezond - de gemiddelde westerse mens eet eerder te weinig vezels dan teveel.