Zijn fabrikanten verplicht om de foto op de verpakking tevens als serveertip te laten zien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

Als de foto op de verpakking naast het product in het doosje ook nog andere dingen bevat, doet de fabrikant er heel verstandig aan om er 'serveertip' bij te zetten.

Doet hij dat niet, dan kan de klant eisen dat hij alles krijgt wat op de foto staat, omdat hij er van uit mag gaan dat de foto weergeeft wat de inhoud van het pakje is.

Dus de fabrikant mag 'serveertip' best weglaten, maar dan mag de klant ook een hoop stampei gaan maken als hij niet krijgt wat er op de foto staat. En de kans is ruim aanwezig dat de klant dan gelijk krijgt. De meeste fabrikanten zetten het er daarom bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee. Fabrikanten mogen zelf weten wat ze aan beeldmateriaal op verpakkingen opnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee.

Dat doen ze alleen om tactische redenen. Als ze een serveertip laten zien, gebruiken ze heel veel van hun product, in de hoop dat mensen dat ook doen. Ze hopen dat het product snel op is en dat ze nieuwe gaan kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De truc zit hem in de andere producten die nodig zijn bij het ene product. Als je nasi maakt met Conimex heb je nog 10 dingen van Conimex "nodig".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou de fabrikant van b.v. Durex er als "serveertip'er op moeten zetten dan? Nee,je kunt ze dat niet verplichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met aardbeien en slagroom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Partner niet bijgeleverd".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs het essentiële deel des partners was te groot voor de verpakking, dus helaas!