nee hoor dat is niet slecht
dat vlees is ook gewoon goed
en natuurlijk kun je ziek worden van rauw vlees maar dat kun je ook van gebakken vlees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het (rauw) vlees is in vergelijking met de toevoegingen die er in zitten om het vlees te conserveren lang niet zo slecht. Ik zou mij dus veel drukker maken over de bijkomende toevoegingen dan het vlees zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans dat je ziek wordt van rauw vlees is nihil, althans in Nederland. Als je verder gevarieerd eet is filet americain niet slecht voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lees hier steeds dat het geen kwaad kan. Maar er wordt ook voortdurend gewaarschuwd voor rauw vlees in verband met bacteriën (voedselvergiftiging) evenals besmetting met bijvoorbeeld een lintworm ( waarvan zich eitjes in het rauwe vlees kunnen bevinden).
Ik ben geneigd te geloven dat je door het dagelijks eten van rauw vlees wel een enorme aanslag op je weerstandsvermogen pleegt.
Anderzijds hard je je wellicht tegen aanvallen van schadelijke ziektekiemen. Maar dan nog blijft die kans op lintworm over. En ik zou zeggen: hoe vaker je het eet, hoe groter de kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem ligt bij het feit dat vliegen graag hun eitjes liggen in rauw vlees.Daardoor onstaan maaien, of kleine wurmpjes in de ontlasting.De kans dat je zoiets overkomt is natuurlijk groter als je dit elke dag eet.

Toegevoegd na 50 seconden:
rublikijntje was me voor en ben het met hem of haar eens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rood vlees is volgens de WHO (2007) een belangrijke stimulus voor darmkanker. Filet American is - ondanks de kleurstoffen - rood vlees met veel vet. Eigenlijk één bak ongezond, maar af en toe wel lekker.