Wat is beter, in de middag warm eten en 's avonds brood of 2keer warm eten op een dag?

Normaal eet ik thuis 's avonds warm, maar nu op mijn werk krijg ik 's middags warm eten en eet ik 's avonds brood. Is het beter om 's middags warm te eten en 's avonds brood of 2keer warm eten op een dag?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik wil het liefste wel veel eten 's avonds. Ik sport meestal nog 's avonds en wil er dan wel genoeg voor gegeten hebben, anders kan ik halverwege de les niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (6)

Het gezondst is om 's avonds matig te eten en dan maakt het niet zoveel uit of het koud of warm eten is.
Er wordt wel gezegd: ontbijt als een koning, lunch als een burgerman en dineer als een zwerver.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is juist beter om 's middags warm te eten, dan moet je namelijk nog ff doorgaan en verbrand je de calorieën ook.
's Avonds doe je weinig meer en is het helemaal niet erg om een broodje te eten.
Helemaal perfect is het als je 's morgens warm eet.
Ontbijt als een koning, lunch als een .... (die ben ik vergeten) en dineer als een bedelaar, een bkend spreekwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je twee keer warm gaat eten op een dag, loop je het risico dat je teveel calorieën binnen krijgt. In een warme maaltijd zit over het algemeen meer energie dan in een broodmaaltijd.

Beste is dus om, nu je op je werk 's middags een warme maaltijd gerserveerd krijgt, om thuis 's avonds een broodmaaltijd te nemen en anders een hele uitgebalanceerde warme maaltijd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een warme maaltijd als lunch is langzamerhand wel heel erg ouderwets. Toch is er wel iets voor te zeggen omdat er vaak geadviseerd wordt om te ‘ontbijten als een keizer, te lunchen als een koning en te dineren als een bedelaar’.

Goed ontbijten is volgens mij een absolute basis voor je gezondheid gedurende de rest van de dag. Een goed ontbijt voorkomt de rest van de dag een hongergevoel en dus snaaien. Over het omkeren van lunch en diner heb ik een minder uitgesproken oordeel. Heb je maar een halfuur voor je lunch dan lijkt me een boterham en een glas karnemelk een beter idee dan een warme maaltijd met een aantal gangen.

Goed, ik chargeer iets, maar het lijkt me veel belangrijker om tijd en aandacht aan je maaltijd te besteden dan wat je precies bij een bepaalde maaltijd eet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jou energiebehoefte 'savonds het grootst is, kan je daar beter naar eten, dus eet dan iets extra koolhydraten voor de energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet altijd twee keer warm per dag. Voor de lunch kies ik meestal groente, klein stukje vlees, of vis, of ei, of quorn, en wat aardappelen of pasta. En 's avonds neem ik alleen groente met pasta, of rijst, of aardappelen.
Volgens mij krijg ik dan minder calorieën binnen dan wanneer ik brood met margarine of boter en allerlei beleg zou eten.
Als je 's avonds niet meer uitgebreid wilt koken, kun je natuurlijk wel een gevulde soep bij je brood eten. De soep die je dan in het weekend hebt gemaakt en in porties ingevroren bijvoorbeeld.
Of je maakt een makkelijke pastaschotel, met een saus naar keuze. Als je 's avonds gaat sporten moet het eten je natuurlijk niet meer in de weg zitten, dus eet minstens twee uur van te voren, dan heb je de goeie energie, en geen spijsverteringsproblemen.