Waarom is deze frietsaus van McDonald's alleen in Nederland?

Deze frietsaus van McDonald's bestel ik altijd bij mijn friet.
Maar heb deze saus alleen hier gezien en niet bijvoorbeeld in België of Duitsland.
Waarom verkopen alleen Nederlandse McDonald's deze frietsaus met spikkels?

Picture for question
2 jaar geleden
24.8K

Antwoorden (2)

Wat de fastfoodketen aanbiedt is gebaseerd op de vraag van de consumenten. En smaken verschillen per land. Amerikanen houden het meest van zoete ketchup. Nederlanders kiezen voor een wat gezonder (ogend) sausje met kruiden erin. In België is deze trouwens ook verkrijgbaar.
Amadea
2 jaar geleden
Fritessaus is een Nederlandse bijgerecht bij frietjes, die alleen in Nederland en België geconsumeerd wordt.
McDonald heeft deze saus speciaal voor deze markt ontwikkeld, omdat dit aansluit op de lokale eetgewoontes.
Wikipedia: fritessaus or frietsaus ("fries sauce") is a Dutch accompaniment to French fries, served popularly nationwide. It is similar to mayonnaise, but with at most 25% fat, is leaner and usually sweeter than mayonnaise. Mayonnaise in the Netherlands is required by the Warenwet (Wares law) of 1998 to contain at least 70% fat and at least 5% egg yolk before it may be called mayonnaise.
[Fritessaus is een populair Nederlands bijgerecht bij frietjes. Het lijkt op mayonaise, maar met maximaal 25% vet is het magerder en meestal zoeter dan mayonaise. Mayonaise dient in Nederland volgens de Warenwet van 1998 minimaal 70% vet en minimaal 5% eigeel te bevatten voordat het mayonaise mag heten. ]
SimonV