Is energydrank slecht voor je ?

nou ik mag wel energy drank drinken enzo ..
alleen me moeder zeurt zovan : is slecht voor je enzo
dusse kwil weten of ze gelijk heeft :$..?

Weet jij het antwoord?

/2500

Energiedrank kan heel slecht zijn. Zeker als je het vaak drinkt en daarbij weinig beweegt. De naam zegt het al: Energydrink. Dit moet je dus drinken tijdens het verbruiken van veel energie. Bijvoorbeeld als je sport. Drink je het te vaak in rusttoestand, kan het zorgen voor acute spierspanning en zelfs hartklachten. Bovendien bevat het veel cafeïne en suikers/zoetstoffen en samen met het zuur wat er in zit is het een slechte combinatie voor je gezondheid én je tanden. Dus drink het alléén als je grote inspanning levert en verder niet. Je moeder heeft gelijk! Lees maar eens verder op Wiki wat het allemaal met je kan doen.

Makers van energiedrank met cafeïne zeggen dat hun product lichamelijke en geestelijke prestaties bevordert. Toch zijn er geluiden dat energiedranken niet helemaal ongevaarlijk zijn. Het zou een reden voor het dragen van een waarschuwingslabel. Sinds het ontstaan van Red Bull in 1997 is het aantal fabrikanten van energiedranken explosief gestegen. Ze zijn vooral populair onder tieners en jongvolwassenen, die graag gebruik maken van het oppeppende effect van de drankjes. Deze werking wordt hoofdzakelijk toegeschreven aan de toegevoegde cafeïne. Niet iedereen is gerust op de massale consumptie van de cafeïnehoudende blikjes fris. Roland Griffiths, Amerikaans wetenschapper aan de John Hopkins Universiteit in Baltimore, is van mening dat op ieder blikje of flesje energiedrank vermeld moet staan hoeveel cafeïne het bevat. Op dit moment zijn er maar weinig fabrikanten die de cafeïne-inhoud duidelijk maken aan de consument, terwijl sommige soorten energiedrank evenveel cafeïne bevatten als 14 blikjes frisdrank...

Ja die drankjes zijn niet goed voor je. Lees maar op het blikje wat er allemaal inzit. Bijna allemaal ingredienten die niet gezond zijn. Op de school van mijn zoon is het verboden om deze drankjes te drinken omdat de leerlingen er veel te hyper (onrustig) van werden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100