Wordt bubble tea gezoet met gewone suiker of toch iets anders?

Ik probeer het thuis na te maken maar de smaak klopt niet. De bolletjes heb ik en de thee ook. Witte en bruine suiker geprobeerd en toch smaakt het anders.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
Amadea
4 jaar geleden
Van twee delen witte suiker en 1 deel bruine suiker wordt in 3 delen water siroop gemaakt. Kook het water in een steelpan en voeg de suikers toe.
Verlaag het vuur en laat het geheel sudderen totdat de suikerkristallen zijn opgelost.

Antwoorden (1)

In de vele recepten die te vinden zijn voor het zelf maken van Bubble Tea wordt geen suiker aangegeven. De smaakverschillen die jij ondervindt kan dus meer te maken hebben met een eerste ervaring met bubble Tea.Wil je wel suiker toevoegen, dan is het altijd leuk om te experimenteren met witte kristalsuiker en diverse soorten rietsuiker. Juist de rietsuikers geven heel veel verschillen in smaak en kunnen een bijzonder aroma aan je drankje geven.
Een beetje standaardrecept voor de bubble tea (zonder suiker ) is:
Bubble Milk Tea: Taiwanese klassieker

Bereidingstijd 5 minuten
Soort Drankje
Herkomst Taiwan

Ingrediënten
•Engelse zwarte thee
•Gekookte tapiocaparels
•Gecondenseerde melk (of sojamelk)
•IJsblokjes

Bereidingswijze
Maak de thee op gewenste sterkte. Laat het afkoelen. Voeg de gewenste hoeveelheid gecondenseerde melk toe en roer. Kook de tapiocaparels volgens de verpakking. Vul een kwart van een groot glas met de parels. Voeg de ijsblokjes toe. Giet tot slot het melktheemengsel in het glas.
Veel meer recepten vind je onder de link.