heb je een kvk nodig voor een mobiele frietkraam of een ijskraam/bakfiets?

4 jaar geleden
1.4K
LeonardN
4 jaar geleden
Nee. Maar als je ze gaat gebruiken om er iets mee te verkopen dan wel.
crispy
4 jaar geleden
Absoluut. Maar de inschrijving bij de KvK is nog maar een kleine stap vergeleken met alle andere zaken die je nodig hebt om een horeca onderneming te runnen.

Antwoorden (1)

Ja, als je dit als ondernemer doet.

"Volgens de wet heb je een onderneming als je zelfstandig goederen of diensten levert aan anderen, met de bedoeling om winst te maken." (En die winst ook redelijkerwijs te verwachten is).

Een onderneming moet zich inschrijven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel.

Verdere elementen bij de beoordeling zijn bijv. investeringen, aantal opdrachtgevers en zelfstandigheid.
Toegevoegd op 15 juni 2019 05:15: bron