Wat kan ik doen tegen het plakkerige gevoel van pindakaas?

Ik heb zelf al suiker gebruikt en zelfs poedersuiker om minder te hoeven gebruiken.
Maar ik was benieuwd of iemand een trucje weet zonder extra suiker te hoeven toe te voegen ?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.3K
bamibal
5 jaar geleden
Wat bedoel je precies? Een plakkerig gevoel bij het eten van een boterham met pindakaas? Een dubbelgevouwen boterham plakt al minder. Ook zou je een ander merk kunnen proberen. Ik vind zelf Calvé te plakkerig maar de huismerken vaak wel lekker.
Ritsuka
5 jaar geleden
Bedoel je in een recept? Of als je het op brood eet?
Amadea
5 jaar geleden
Vroeger zaten er tarwezemelen in Calvé pindakaas, toen vond ik het veel lekkerder en was het volgens mij ook minder plakkerig.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik doel erop als je het op brood eet.
Het gaat vooral om de plakkerige structuur die je ervaart als je daadwerkelijk aan het kauwen bent en het erop lijkt alsof je niet fatsoenlijk kan kauwen daardoor.
Bij dubbelgevouwen boterham heb je dit nog steeds en behoud je een soorr droge smaak...
Terwijl dit met een laagje suiker of poedersuiker niet het geval is of toch minder...

Antwoorden (3)

Dé oplossing is er iets dat vochtig is aan toe te voegen. Geen suiker, maar bijvoorbeeld plakjes komkommer, appel, peer of augurk. Vind je zoet toch wel lekkerder, kies dan sappige halvajam of appelmoes.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb inderdaad al is met plakjes banaan geprobeerd, dit scheen enigzins al een beetje te helpen.
Thanks voor de tip, ik ga het dadelijk is uit proberen ;)
Amadea
5 jaar geleden
Banaan is nog te droog.
Reddie
5 jaar geleden
Lekker. +;)
Niet alle soorten pindakaas zijn plakkerig en blijven aan je gehemelte plakken! Er is al een enorm verschil in structuur tussen bijv. de Calvé en de AH naturel pindakaas. Op deze laatste drijft geen olielaagje en die hoef je niet eerst door te roeren om hem smeuïg te krijgen. Persoonlijk vind ik deze erg lekker.
Ook de Amerikaanse peanutbutter is een stuk romiger dan de Nederlandse en is ook hier te koop bij de supers. Hij smaakt wel heel anders maar ook niet verkeerd, vind ik althans.

Ga je toch voor je eigen merk ondanks het plakken, probeer eens een laagje hagelslag erop te strooien.... pinda's en chocolade is een goede combinatie en ook dit is lekker! Het smaakt ook zeker niet zo zoet als poedersuiker of jam, als je de pure chocoladehagel neemt.
amc
5 jaar geleden
Gewoon een beetje halvarine eronder smeren, maakt het smeuiiger. Of een beetje sambal, ook een lekkere combi.
Overigens is het handig de pot naturel pindakaas op zijn kop te bewaren, zodat de olie goed wordt verdeeld...