Wat kun je aan een bak rauwkostmix uit de supermarkt toevoegen, om het wat smakelijker te maken?

Het moet wel gezond blijven, dus lieven geen sausjes met allerlei onnatuurlijke toevoegingen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon 'puur' is toch ook al lekker? lekker knapperig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eet het wel eens omdat me dat gezond lijkt, maar echt heel lekker vind ik het niet. Nogal droog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, omdat het je gezond lijkt :-) Dan kun je het beter zelf maken, groenten die je écht wel lekker vind in kleine stukjes snijden. En een komkommersalade aangemaakt met azijn en suiker erdoorheen doen. Niet eten als je het niet lekker vind joh. Je kan op veel lekkerdere manieren groente binnenkrijgen. Desnoods eet je wat losse cherrytomaatjes, ook gezond!

Het beste antwoord

Dana blue kaas, rocheford, gerookte zalmsnippers, stukjes tonijn, ansjovisjes in stukjes, uitgebakken spekjes, radijsjes, rettich.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was heerlijk met die gerookte zalmsnippers!!

Andere antwoorden (18)

Pijnboompitten & croutons!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep, lekker!
Olijfolie mengen met azijn en een klein beetje suiker. Dit door de rauwkost roeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de fantasiasaus van Duyvis lekker met groenten. Die kun je er ook doorheen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
noten en zaden (walnoten, cashewnoten, pijnboompitten, pompoenpitten enz.), stukjes kaas (feta, goudse, geitekaas enz.), stukjes fruit (appel, banaan, sinaasappel enz.) vegetarische gegrilde filet bakken en in kleine stukjes snijden, verse tuinkruiden (koriander, bieslook, peterselie enz.).

Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mozerella/feta, tuinkruidendressing (is op basis van natuurazijn met kruiden) of een klein scheutje olijfolie (erg gezond!)
verder: pitjes, cherrytomaatjes, komkommer, wortel,bieslook, (lente)uitjes enz.

smakelijkkk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak zelf een dressinkje van honing, mosterd, azijn en mayo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak zelf graag een dressing van extra vierge olijfolie, citroensap, en eventueel een klein beetje honing. Goed door elkaar kloppen (ik gebruik een klein schaaltje en een vork daarvoor), dan krijg je een gladde emulsie die een beetje 'romig' aanvoelt.

Je hebt hier maar heel weinig van nodig om een lekkere smaak te geven!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hele simpele dressing op basis van crème fraîche. Een beetje citroen voor het zuur, wat bieslook voor de bite en de kleur. Smaakt goed bij salade en vis.

sap van 1 citroen

3 eetlepels olijfolie

1 eetlepel witte wijnazijn

1 eetlepel bieslook, fijn gesneden

150 gram crème fraîche

Meng alle ingrediënten goed door elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgonzola in stukjes mengen met verse stukjes peer.Gefruite uitjes (Conimex).Verkruimelde bananenchipjes.Seroendeng.Teriyakisaus met stukjes ananas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind mais altijd wel erg lekker door salades. Je kan het gewoon zo uit het blikje erdoor heen gooien.
Gebakken quorn is ook heel lekker door salade, het geeft het wat meer bite en een lekkere smaak, en helpt ook heel erg tegen dat gevoel van 'he bleh, een heel bord rauwkost, wat saai'.

Toegevoegd na 1 minuut:
De mais maakt het lekker zoet.
Erwten uit de vriezer erbij doen is ook lekker trouwens, die hebben ook een lekkere smaak. Wel eerst ontdooien natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Het allerallerallerlekkerst is Harissa (kruiden uit de Wereldwinkel - hoewel tegenwoordig ook in menig supermarkt - en een klein beetje zoete chilisaus. Heel erg jammie.

Nog makkelijker en ook lekker : een beetje ananassap.

En als je van iets minder zoet houdt : gewoon een beetje Aromat (de groene kruiden-versie). Geeft het een beetje pit zonder dat je eigenlijk echt fundamenteel iets toevoegt.

Maar eh....als je van gezond en zonder toevoegingen houdt, maak je natuurlijk ook je eigen rauwkost he ? Dat is veruit het lekkerst , heeft weinig toevoeging meer nodig, en voor een paar euro maak je een bak waar je je een week lang ongans in kan eten.

Snel en makkelijk : blokjes komkommer, blokjes paprika, klein blikje mais. Met die harissa en chilisaus om je schaaltje bij op te eten. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gooi er altijd een schep American Coleslaw van Johma doorheen. Erg lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf waar je van houdt.Lekkere pittige kruiden, stukje brie , mozerella, stukje appel.Beetje citroensap olie erg lekker eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over gezond praten en dan wel een bak rauwkost uit de supermarkt? Dat maak je dus zelf !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel je er ook nog bij, hoe ik dat zou moeten maken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
B.v.: wortel, appel, peer, ui, witte kool, rode biet enz.
klein snijden en mengen met de dressings die anderen hebben genoemd. Kant & klare rauwkost zijn bewerkt met gas om ze vers te houden, dus ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, daar heb ik wat aan. Nu een plus voor je antwoord.
wat versgesneden knoflook , versgemalen peper, evt wat citroen of limoen gemengd met creme fraiche doet vaak wonderen! Ook kappertjes en een paar lepeltjes mierikswortel zijn voor de liefhebber een waardevolle toevoeging.
In restaurants doet men er tegenwoordig vaak wat gebakken spekjes door. Maar daa zijn vegetariers (als ik) niet bijster van gecharmeerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druppel er alleen wat balsamicoazijn en wat goede extra vierge olijfolie over. Een slag met de pepermolen en wat suiker. Of i.p.v. suiker wat zeezout uit de molen. Je kunt er ook wat feta blokjes en de olie waarin ze zijn ingemaakt doorheen mengen.
amc
13 jaar geleden
Een lepeltje jalapeno-pepertjes, voor de durfal. Elke schep kan een spicy-surprise zijn :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zijn de jalapeno's erg pittig?
zongedroogde tomaatjes. Ook erg lekker om in de salade te doen.