Mag je met een blokjes beugel hardeworst? Of gaat het dan kapot en hoe zit het met cake? En pijnwang?

Hardeworst kan soms best heel hard zijn dus gaan de blokjes of zoiets er niet af
En wat moet ik doen heb pijn aan mijn wang door de beugel

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Dat kan hoor als je maar rustig kauwt maar ik raad U aan om wat anders uit te kiezen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb twee jaar lang een blokjesbeugel gehad, ik veranderde mijn eetpatroon eigenlijk niet. Droge-/hardeworst was eigenlijk geen probleem (het zou wel kunnen zijn dat jouw orthodontist andere lijm gebruikt en/of de lijm minder goed of juist beter aan jouw tanden hecht). Ik kreeg het wel eens voor elkaar om met chocolade de draad uit het laatste blokje te krijgen, maar die kon ik er dan met een beetje gepriegel er zelf weer in krijgen. Cake is iets zachts en daar zal je beugel vrij weinig last van hebben. Pijn aan je wang zou uiteindelijk weg kunnen trekken, maar als je er last van blijft hebben kan je er speciale was op doen (vraag je orthodontist hiernaar, ik kreeg het namelijk daarvan).