Neem bijv. 6 eetl. fritessaus en meng hier 2 eetl. ketchup en 2 eetl. currysaus door. Doe hier 1 theel, paprikapoeder, 1 theel. mosterd en 1 theel. kerriepoeder door en proef even. Je kunt er dan nog peper en zout naar smaak aan toevoegen.....Lekker is het om fijngeknipte bieslook erdoor te doen en voor meer pittigheid kan altijd nog wat sambal of Fijngesneden rode peper.

Lekker fris wordt je sausje met evenveel kwark of yoghurt en fritessaus of mayonaise. Meng dit door elkaar en kruid met 1 fijngesnipperd uitje, zout, peper, kerriepoeder en fijngehakte peterselie. Voor meer pittigheid kan altijd een drupje tabasco of snufje cayennepeper.

Wat altijd handig is en ook lekker; Zorg dat je wat zakjes' Duyvis dipsaus' poeder in huis hebt. De 'fiësta' variant is bijv. erg lekker als je hem door 3 eetl. yoghurt roert. Er moet alleen nog een lepeltje water bij en klaar is de saus. De varianten 'paté royal' en 'aïoli' met resp. een paté- en zachte knoflooksmaak roer je aan met mayonaise/fritessaus en een lepeltje water. Er zijn echter nog meer smaken in deze zakjes die overal te koop zijn.
amc