na hoeveel tijd kan je verschil merken in gewicht na een maaltijd?

Als je je weegt en dan eet je bv. een koek ofzo en dan sta je weer op de weegschaal, dan merk
je dat je gewicht misschien 100gram ofzo (ik weet niet precies) is gestegen. Maar hoeveel tijd heeft de koek en je lichaam nodig om dat aan te geven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
Erna55
5 jaar geleden
Je lichaam "geeft niet iets aan" .
Wanneer ik nu een halve liter water drink, dan weeg ik 500 gram meer dan daarvoor.
Wanneer ik een halve liter uitplas, dan weeg ik 500 gram minder.
LeonardN
5 jaar geleden
Het enige wat je merkt is een "vol" of verzadigd gevoel. Massa(gewicht) is een constante factor. Wellicht bedoel je nog wat anders: Hoe lang duurt het voordat de niet gebruikte vetten en suikers zodanig in mijn lichaam zijn omgezet als lichaamsvet?

Antwoorden (1)

Direct. Ga op een weegschaal staan.
Weegschaal=80,0 kilo
Neem een zak chips van 200 gram in je hand
Weegschaal=80,2 kilo
Eet de chips op
Weegschaal=80,2 kilo
---
Mocht je de vraag anders bedoelen dan dat je hem stelt:
https://www.startpagina.nl/v/eten-drinken/voeding/vraag/481308/duurt-koolhydraten-opgeslagen-vet/

""
Dus samenvattend:
- Glucose begint te stijgen in je bloed enkele minuten na het eten (afhankelijk van wat je gegeten hebt), maar het proces kan tot enkele uren na het eten doorgaan.
- Aanvankelijk (eerste paar uren) wordt er voornamelijk glycogeen aangemaakt en weinig vet.
- Vet wordt ook vrij snel aangemaakt na het eten (even snel als glycogeen), maar het proces komt pas na een paar uur sneller op gang, als nog niet alle glucose uit je bloed is verdwenen, dus als je 'te veel' hebt gegeten, of geen energie verbruikt.
- Als je calorie-inname gelijk staat aan je verbruik, dan zal je sowieso vet aanmaken, maar je zal ook vet verbranden en per saldo krijg je geen extra vet.
""
Toegevoegd op 07 juli 2018 20:08: tekst