Hoeveel gummibeertjes in een zak?

Hoeveel gummibeertjes in een zak.
Ik wil namelijk 10.000 beertjes verzamelen.
Gewoon een standaard haribo zak met alleen de gummi beertjes dus zo'n grote zak.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
weeg 10 beren apart, dan heb je een redelijk oke gemiddeld stukgewicht. Deel het totaalgewicht van een zak door het stukgewicht per beer. Nu weet je hoeveel er in een zak zitten gemiddeld. Succes
Reddie
6 jaar geleden
Te lui om zelf te tellen?
Ritsuka
6 jaar geleden
@Default49 maar dan moet je ook een lege zak wegen, want dat gewicht moet je er wel van af halen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja inderdaad, zal met 10k beren wel schelen!
Ritsuka
6 jaar geleden
Als er in een standaard zak 200 zitten, en je rekent het gewicht van de zak mee, dan heb je een verkeerde waarde van wat 1 beertje weegt. Hoe meer beertjes je hebt, hoe groter de afwijking van je eigen waarde en het echte gewicht.
Dus dit scheelt zeker met 10000 beren, uiteindelijk heb je dan minder beren als je denk dat ze per stuk zwaarder zijn.
Antoni
6 jaar geleden
Als ik jou was, zou ik geen zakken kopen, maar bii de groothandel van die plastic ronde "tonnen", of nog andere grotere verpakkingen, als die worden aangeboden. Die lijken mij per eenheid veel goedkoper dan de kleinere zakken. Je kan ook bij de fabriek informeren of je een grote hoeveelheid in één keer kan kopen.

Antwoorden (1)

Volgens bron 1: 2,2 gram per beertje.

Dan weet ik alleen niet hoe groot de grote zakken zijn die je wilt kopen.
Ik kom o.a. zakken van 200 gram tegen, daar zitten dan bijna 91 beertjes is.
10.000 / 91 zijn ongeveer 110 zakken.