Hoelang is bessen drank ongeopend goed?

Ik heb bessen drank uit ongeveer 2006 als enige nog in mijn huis. En wordt vanavond verwacht drank mee tenemen naar een feestje, is bessen drank ongeopend na 10jaar nog betrouwbaar om te drinken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Amadea
6 jaar geleden
Hangt er nogal vanaf of het een alcoholische drank is en hoe sterk. Als het sap betreft kun je het direct wegspoelen...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zou het er niet op wagen, voor pakweg 2-3 euro koop je een nieuwe fles.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook met alcohol erin is de kans groot dat het niet meer drinkbaar is.
Gewoon openmaken, ruiken en proeven.
http://mitrahoorn.blogspot.nl/2010/10/hoe-lang-kan-ik-mijn-drank-bewaren.html
Hier wordt 1 jaar genoemd..
Z512099
6 jaar geleden
Het is sap van 2006, we zijn 2018, dus 12 jaar oud...

Antwoorden (1)

Hoe meer andere stoffen in een alcoholische drank zitten, hoe eerder deze niet meer goed is. Heldere alcoholische dranken, met een hoog alcoholpercentage, zijn in principe onbeperkt houdbaar.

De beste manier om vast te stellen of een drank niet meer houdbaar is, is door te zien, ruiken en proeven. Als een heldere vloeistof troebel is geworden is deze niet meer voor consumptie geschikt. Als een vloeistof slecht ruikt, dien je deze ook niet meer te consumeren. Als een vloeistof ten slotte slecht smaakt, dien je deze ook niet meer te consumeren.

bron: http://www.bewaarwijzer.nl/dranken/houdbaarheid-alcoholische-dranken/