Ik vroeg me af hoeveel calorieen zitten erin een gefrituurde kroket?Wij hebben te voert kroketten op de verpakking staat 165 maar dit is onbereid.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

De voedingswaarde per 100 gram in de frituurpan bereide kroket is 236 calorieën.

De kroket bevat relatief weinig calorieën. Hoe groter de kroket is, hoe minder calorieën deze zal bevatten. Met name de paneerlaag en het frituurvet bevatten namelijk veel calorieën.
In vergelijking met andere snacks is een kroket helemaal niet ongezond. Chips of koek bevat namelijk al meer dan 2 keer zoveel calorieën als een kroket. Daarnaast bevat de kroket eiwitten, waardoor deze zorgt voor een vol gevoel.
SimonV