is het promilage alcohol hoger als je sneller drinkt?

Wanneer je snel een biertje op drinkt voel je je sneller aangeschoten maar is het promilage wat je blaast dan hetzelfde als wanneer je hem langzamer opgedronken had? Wanneer je na een dag werken in de zon namelijk in korte tijd 2 biertjes drinkt voel je je vaak snel licht in je hoofd of bij bijvoorbeeld een lege maag. Met betrekking tot autorijden zou je nog een p blazen na 2 biertjes in de zon op een lege maag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

ja, je promilage wordt hoger als je sneller dirnkt, omdat je meer alcohol in je systeem giet in dezelfde tijd, en je lever slechts een beperkte capaciteit heeft voor het verwerken van de alcohol: Een groter deel van de alcohol blijft in je bloed.