Kan je brie gevuld met roomkaas invriezen ?

Nier geopend uit de verpakking

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV ik vries heel vaak brie in en heb nog nooit van mensen die op visite kwamen gehoord dat de brie niet meer te eten was. Als je het invriest blijft het wat mij betrefd goed eetbaar. Natuurlijk wel ruimschoots uit de vriezer halen voor gebruik !

Het beste antwoord

Nee, eigenlijk niet.
Invriezen wordt gedaan, maar dan onder gigantisch lage temperatuur (< -60°C).
Een gewone vriezer kan kristalnaaldjes veroorzaken die de structuur kapot maken, waardoor pap ontstaat.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mag ik vragen hoe je de brie gevuld hebt met roomkaas? Of was dat kant en klaar de koop?
SimonV
7 jaar geleden
De roomkaas doet er niet meer toe...
Alleen de brie al blijft niet goed in de vriezer.