Dat wordt overal gewoon het witte gedeelte van de schil genoemd. Het heeft geen eigen naam. (Dat wil zeggen, in het Nederlands. Vermoedelijk is er wel een term voor in het wetenschappelijke Latijn).

Als ik het vergelijk met de menselijke huid dan zou je kunnen spreken van opperschil en lederschil. Maar dat zijn geen bestaande woorden.
Amadea
7 jaar geleden
In Nederland wordt het wel de onderschil genoemd. In het Engels zijn er meerdere benamingen die meer de eigenschappen aanduiden. Zo is er de term 'Albedo' iets wat in het engels ook staat voor de mate van lichtkaatsing of reflectie. (reflectielaag). Ook wordt de term 'Pith' of 'medulla' (Merg) gebruikt.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Echter, volgens de Nederlandse wikipedia is onderschil de benaming voor een aspect van de elektronenconfiguratie van een atoom zoals dat door het nevenkwantumgetal bepaald wordt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Wat is dat nou voor opmerking? Dat onderschil ook voor iets anders kan staan zegt niets over wat het nog meer zou kunnen betekenen. Hoe noem je het meubel in de huiskamer waar je normaliter met 2 tot ongeveer 5 mensen op kan zitten? rondaldP: een bank
jij: echter bank betekent volgens wiki: een financiële dienstverlener... (ja en? het "probleem" wat je hiermee enkel duidt is dat van https://nl.wikipedia.org/wiki/Homoniem ) http://lekkeretenmaken.nl/recpeten-per-land/204-recepten-uit-engeland/23703-traditionele-marmelade-van-bittere-sinaasappels--v15-23703.html "Giet het sap bij het water en leg de pitjes en stukjes witte >onderschil< die aan de pers blijven zitten, op het stuk neteldoek of verbandgaas boven een kommetje." Geen officieel woordenboekwoord, maar een prima beschrijvend woord.