Zijn de pitjes in bramen geschikt om te eten?

In bramen zitten van die kleine harde pitjes. Zijn deze geschikt om te eten? Zo ja zou je er dan moeten kauwen of gewoon doorslikken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (2)

Gewoon doorslikken. Ze zijn veel te hard om op te kauwen.
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
En het is goed voor de stoelgang, want zo krijg je (meer) vezels binnen.
In bramen kunnen pitjes (zaadjes) zitten. Deze zijn erg klein en kun je zo doorslikken. Als je er meerdere tegelijk stuk zou bijten en op kauwen, kunnen ze bitter van smaak zijn. Dus gewoon doorslikken, als ze niet verteren vinden ze wel weer een uitgang.
jc54