Binnenkort komt een vriendin wat drinken, 's avonds. Ik wil een goede indruk maken en ook iets te eten in huis hebben. Wie weet iets?

Ik ben zelf niet echt handig met iets maken, dus misschien iets kant-en-klaars van AH ofzo. Met wat voor een hapjes maak je een vrouw blij?

Weet jij het antwoord?

/2500

doe gewoon een dienblad met toastjes, en wat kaasjes en salades. kruidenboter met stokbrood is ook lekker. niet ingewikkeld en altijd goed.

Dat is voor iedere vrouw niet hetzelfde. Als attent gastheer had je dat eigenlijk al eerder zo tussen neus en lippen moeten informeren. Nootjes en wat zoutjes, stukje brie(eventueel met gember of ananas) stukje boeren leverworst gaan er waarschijnlijk wel in.

Hapjes zou ik niet weten, smaken verschillen. Optie is om bestellen en laten bezorgen (italiaans pasta's) hoef je alleen tafel te dekken. Maaaaar elke vrouw houd van chocolade. Gesmolten chocola met aardbeien om in te deppen :) succ6

Die hapjes van AH zijn prima voor als je geen keukenprins bent, ga wel even na of ze veggie is, want dan doe je haar geen plezier met geitenkaas in spek en spaanse worst. Ook lekker, stokbrood (of beter nog turks brood) met humus (gewoon of pikant), ook uit het koelvak van AH. Nog vegetarisch ook.

Je kan haar opbellen en vragen wat ze absoluut NIET lust (allergie?) en laat het gesprek dan overlopen in wat ze graag lust.

OEH mij maak je blij met Sushi! gezond en lekker... wel prijzig. Maak gezonde hapjes met bijvoorbeeld plakje komkommer met kaas. Je hebt van die kant en klare gesneden broodtoast (lijkt op stokbrood) bij de AH, even in de oven en klaar. Doe daar wat rucola, brie + een walnootje erop. Ziet er mooi uit en is lekker. In plaats van groen en brie kan je ook afgebakken toast met tapanade serveren. Chocolade is ook altijd goed ;) Succes! Toegevoegd na 50 seconden: OH ja.. Sushi is ook (gewoon) bij de AH te koop!

Koken is: goede ingrediënten kopen en dan niet verknallen. Voor deze borrel adviseer ik: - een witte wijn van de sauvignon blanc druif (de supermarkt heeft ze uit Chili, voor €5, of uit Zuid-Afrika, voor € 6, de Franse kosten minimaal € 8), - geroosterde sneetjes stokbrood, belegd met garnaaltjes (mag een beetje mayonaise op), of belegd met zalmpaté (te koop bij de visboer, die nog veel meer lekkere pateetjes heeft). Jummie. Mag ik ook komen?

Maak een tapasschotel. Grote schaal met bijv. zongedroogde tomaten, olijven, galiameloen gewikkeld in parmaham, een lekker kaasje, tapenade, stokbrood erbij, kaarsjes aan en een lekker wijnt en dan CHILLEN!

In ieder geval is de presentatie ook van belang als je een goede indruk wil maken. Laat dingen niet in de verpakking zitten maar presenteer op een mooi bord of schaaltje. Niet te veel en ook niet te weinig hapjes klaarzetten!

wat leuk,die spanning he...wat je ook doet,als ze jou leuk vind,is elke moeite die je doet al super..misschien is t wel handig om er achter te komen wat haar smaken zijn,of ze vlees eet..enz..anders zou ik voor de lasagna gaan bij ah..stokbroodje met kruidenboter erbij.

Als het avond is zou ik opletten met olijfolie-toestanden dat heb ik gisteravond aan den lijve mogen ondervinden.Het betrof brood waar olijfolie inzat. Daarom kan je misschien beter gaan voor iets dat minder zwaar is .Ga voor een licht soepje met een stukje brood.Zorg voor vers fruit.En chips.En een bier dat ze lust.Een een goede wijn.Maar bel haar toch maar eerst op want stel dat ze al veel gegeten heeft.Of dat ze geen alcohol lust.

momenteel is het aspergetijd, mmmm wit goud tracht aan de weet te komen of ze asperges apprecieert en verwelkom haar met asperges! gekookt, met ham en ei overgoten met botersaus en een nieuwe geschilde, gekookte aardappel na dit overheerlijk maal is ze mogelijk zeer vereert...

Bij een borrel of glas wijn: nooit chocolade! Voor bij de borrel of wijn: Houd het simpel, zet wat kleine schaaltjes neer en doe er verschillende dingen in: - schaaltje met blokjes kaas - schaaltje met schijfjes komkommer - klein schaaltje met mosterd om kaas in te dippen - schaaltje met pistache nootjes - schaaltje met kleine kruidenstokjes (Hema), vinden veel vrouwen erg lekker - schaaltje met chinese zoutjes (goed voor de lijn) - schaaltje met wat Pringels of iets dergelijks. Je hebt nu een variëteit. De echt niet meer. Staat ook weer zo overdreven. Dit is eenvoudig en verzorgd. Je hebt er aandacht aan besteed. Bij een feestje of verjaardag zou ik het anders doen.

Aardbei met slagroom :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100